fredag 28 februari 2014

Sååå jag backade kanske på en bil idag.. jävla skitdag

Japp.. var på parkeringen vid marieberg. En svängde in och höll på att parkera, framför henne höll en annan bil på att backa ut. Kvinnan vid min vänstra sida som pakerade fick krångla lite för att komma in i fickan. Jag stod då lite i vägen och började backa, hade ingen bil bakom. Kvinnan krånglade lite till och den backande bilen bredvid henne orkade inte heller vänta, jag backade lite till och då dök det upp en bil bakom. Yay...

Japp mitt fel såklart för att jag backade.. men jag kan nog tycka att om man svänger in på en avstickare där 3 bilar är i rörelse och bilen man kör upp bakom backar så kanske man endera backar eller tutar när framförvarande bil börjar komma nära. Han hade ingen bil bakom och eftersom han svängde upp på vår lilla avstickare hade jag ingen chans att se att han var på väg åt vårt håll heller eftersom han var skymd av parkerade bilar då. Jag hade fokus lite för mycket på den parkerande bilen som backade och krånglade helt enkelt.

Jaja.. inga skador på min bil. Hans nummerskylt hade en buckla sen sa han att det kommit en lackskada på kofångaren under platsdelen. Självklart var den "nylackad" också. Varför man väljer att lacka delen under plasten, som inte syns, men lämnar delen ovanför plastdelen som var full med lackskador..det vet jag inte. Skit samma.
Ungefär 10 gånger sa han "hur ska vi lösa det här"? Även efter att jag vid första frågan svarade att det löser ju försäkringsbolagen sinsemellan. Han verkade inte helt nöjd med svaret, men det var svaret han fick alla 10 gånger. Så jag ska kontakta mitt försäkringsbolag så får vi väl se om han lämnar in sin bil eller inte.

Så jävla skitonödigt! Varför kunde jag inte tittat bakåt en gång till liksom så jag sett att han svängt upp där? Å varför kunde inte han talat om att han kommit upp där. När jag nästan blivit påbackad har jag backat eller tutat och undvikit att bli påbackad helt enkelt. Jaja..skit också.. kommer jag irritera mig över det hur länge som helst också.

Härlig fredagkväll alla..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar