söndag 9 februari 2014

OS- De dåliga toaletternas regnbågekrig?

Jag tycker synd om årets deltagare i OS. De har kämpat, svettats, krigat och offrat allt för att komma dit de är. Tyvärr är årets OS inte ett sportevenemang. I år handlar det om konstiga toaletter, ofärdiga byggnationer och hbt rörelsen demonstrationer.

Jag tycker homofrågor är jätteviktiga, det är inte det. Jag tycker Rysslands politik gällande homofrågor är förjävliga och stenåldriga för seriöst, inte fasen bryr jag mig om vem någon ligger med eller väljer att dela sitt liv med? Så länge man respekterar varandra och allt sker på bådas villkor så är jag inte särskilt intresserad av könet på folk i ett par. Jag tycker egentligen det borde vara en ickefråga för vem borde bry sig om vem som ligger med vem?

Jag menar att OS, att sportsliga prestationer, hopp, förtvivlan och prestationer hamnat i skuggan av rapporter om diverse protester gällande hbt frågor. Ekonomi och politik överskuggar det som OS står för. Inför OS var medierna mer fulla av bilder på konstiga toaletter och halvbyggda hotell än läget för deltagarna. Visst är de där toaletterna rätt lustiga och man undrar hur de tänkt. Visst undrar man hur de kan ligga så fruktansvärt efter med tidplanering i byggplaner, men nog handlar OS om sport?

Jag tycker alltså synd om årets deltagare. De som deltar i kaostoaletternas och gayrörelsens OS snarare än ett enormt sportsammanhang. Man ska inte glömma de viktiga frågorna (fast hur viktig är egentligen toalettfrågan?) men när det överskuggar det som OS egentligen handlar om tycker jag man är fel ute. Kommer vi komma ihåg årets medaljörer eller kommer vi komma ihåg dubbeltoaletterna?

Sen är det förstås förjävligt att det inte visas på svt så alla kan ta del av det också. Skäms på er giriga människor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar