måndag 24 februari 2014

Hej hopp!

Idag blev det en tur i ridhuset. Pga missförstånd med tiden hade instruktören åkt hem, men vi tränade väl själva. Cissi var Felicias ridlärare och jag och Eldas kämpade tappert själva. Jag har så svaga benmuskler! Det är så inåt skogen tungt att trycka ut honom på kortsidorna. Han lägger sig gärna med bogen inåt och går lite utåtställd. Gärna i högt tempo också. Så då ska man ställa honom inåt, trycka ut honom på spåret och bromsa upp. Himla mycket att tänka på. Men det är ju sjuk skillnad på honom nu och för bara ett par månader sen. Då var det travarhuvud och fullt ös medvetslös. Nu kämpar han ju, det går att hålla honom i bra tempo och han lyssnar fint. Hoppas det syns skillnad på min ridstil också. Om inte annat har självförtroendet vuxit enormt mycket. 

Felicia var skitduktig! Hon orkar fokusera bättre när det inte är så mycket annat på gång i ridhuset. Nu var det inga hinder, inga andra hästar (förutom en häst precis i början) inget folk som kommer och går. Hon och jag har mer än tillräcklig plats för att inte rida inpå varandra. Hon har mer kontroll över Harona, bättre koll på start och stopp, fina svängar och verkar tycka det är roligare för att hon känner att hon har mer kontroll. Annars är hon ju lite rädd för storhästarna som springer runt. Bra dag!

I morgon ska jag försöka ha spadag för Eldas. Brodd känns som lite överkurs så ska försöka byta ut dom mot blindbrodd istället. Ska se om jag kan tvätta svansen lite också. Vid sånt här väder har man lust att klippa den 50 cm kort så den är ren, sen raka benen totalt också. Det vore fint.

Sen måste jag säga, de som av avundsjuka snackar skit om andra människor som är hur fina, duktiga och kompetenta som helst kan dra åt helvete. De hittar på saker som inte har någon sanning alls, inte ens ett litet uns sanning, bara för att förstöra. Jag blir bara förbannad! Dra nåt gammalt över er, ställ er i skamvrån och skämmes tamefaen. 

Såhär stilig blev Kung Eldas i sin pimpade nosgrimma. Fining!

Josefin ville också rida lite :)

Och krama hästen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar