onsdag 19 februari 2014

Dåså, möte 2 av 375 avklarat

När okej lite överdrift då kanske. Men jag hade möte med AF idag om min arbetsträning. Hon hade kontaktat en del ställen och väntade svar. Några chefer var borta, någon annanstans tog de upp såna frågor i möte osv. Så vi har ny tid om 2 veckor. Inte så mycket vettigt sagt idag alltså. Jag fick försöka rabbla CV ur minnet, vilket kanske inte blir klockrent. Nästa gång ska jag ta med underlag från tidiaeer anställningar så det blir verifierat. Det var det.

Blir ingen körtur med Eldasen idag. Han hade vilodag på fredag egentligen men nu fick vi löshopparplaner då istället, yay! Men han måste ju vila någon gång också och i morgon är det ridhusjobb som gäller. Sen på måndag har jag lektion igen, längtar redan.
Torsdagar rider jag ju fritt, men passar på att vara i ridhuset samtidigt som småtjejerna har lektion så får man lite sällskap. Så torsdagar blir ju alltid mer seriös ridning.

Snälla Karin ställer upp med bil och transport på fredag så vi kommer iväg. Hur ska man klara sig utan denna klippa till människa sen? Alltid så glad, hjälpsam och härlig. Vi kanske måste fixa en klon av henne innan hon åker. Blir spännande att se hur Eldas tar sig över hindren. Han kanske springer igenom istället haha. Ska ta med kameran så får vi se =)

Ikväll ska jag följa med Virre på hennes hoppträning. Hon är obekväm med att köra häst själv så jag ska hålla henne sällskap bara så hon kan känna sig lugn. Det sätter sig ju i huvudet om man är med om något obehagligt, så hon behöver väl några lyckade turer nu så går det över sen.

Humm.. Eldas har varit lite till och från i magen nu i vinter. Just nu är det från igen. Igår bajsade han 5 gånger, 2 i stallet och 3 på turen. Dessutom fes han typ konstant. Han är inte jättelös i magen, men inte bra heller. Jämför man med Maggans stenhårda bollar så är Eldas en kossa. Undrar om man skulle testa ge honom lite bakjäst kanske? Det funkade fint på en annan häst som fick diarré varje vinter. Ska höra med Cissi vad hon säger. För visst han är ju inte dålig så att han är dålig i magen på riktigt liksom, men orolig i magen är han ju.

Testade köpa med mig mat på ett nytt ställe idag. Spännande! Hamburgare utan bröd, men med sallad och dressing blev det. Spännande va?
Det hette iaf Texas. De hade hamburgare/kycklingburgare/vegoburgare och husmanskost under lunchen. Det var lite annorlunda, typ amerikanskt nästan. Inte direkt Sibylla. Det stod att de gör sina egna hamburgare från grunden, alltså rullar ihop dom från egen köttfärs. De hade BBQ variant, guacamole, vitlök, ja lite olika. Det låg på vägen mellan markbacken och Rosta typ. Vid en bilmack, där Sibylla låg förut. Ni får kolla in det, alltid kul med nåt nytt.


När jag var på Netto och shoppade hittade jag ett par gummisnoddar i just gummi som jag tänkt testa till Eldas svans. Vanliga hästsnoddar blir för små och går av. Jag har nu vanliga hårsnoddar, ni vet med en sån metallgrej på mitten, men de blir blöta och äckliga. De här är gummi, tjockare gummi, så får se om de funkar och sitter kvar bra. Han har så groteskt tjock svans den hästen. Dessutom får han korkskruvar = dreadlocks i den. Det är som en evighetsuppfinning, man borstar och borstar och ändå är det tovor kvar. Så nu i lera och äckel dränker jag in den i pälsglans, borstar tills armarna domnar av och gör sen en enorm fläta. Tänker han dessutom vara halvdålig i magen är det ännu mindre roligt med enorm svans. Så vi får testa och se.

Dags att softa lite, sen Virre. Ohhh på fredag får Cissi besök av hästspekulant. Håll alla tummar och tår för att det går vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar