torsdag 13 februari 2014

Att rosta eller inte rosta, det är frågan

Bettfrågan fortsätter. Jag använde mitt fina bett för andra gången idag och som ni ser har det rostat och ytskiktet liksom nötts bort. Som jag sagt., det är helt okej om materialet är ett sånt som ska rosta för god smak. Svarta sötmalmsbett rostar ju. Men det stod att det här skulle vara rostfritt, då ska det ju inte se ut såhär. Så endera är det något knas med bettet eller så har dom fått fel info i affären. Har som sagt sett samma bett på andra ställen men då har det stått att det varit gjort av polerad sweet iron och ska därmed rosta. Då har det varit dyrare också. Humm vi får se vad hon säger. Hon erbjöd sig skicka ett nytt, gör det samma sak får man anta att det inte är rostfritt helt enkelt. Gör det inte samma sak så..ja.. kanske det här får bli reserven. Fast Eldas älskar det, han går och smackar och håller på.

Jag använde skumremmen idag och bettet snurrade inte så hurra på den. Nu har jag lyckats skruva loss mittendelen också så den är snurrbar, satt bara lite (mycket) trögare än andra sidan. 

Eldas och jag hoppade idag. Hela typ 30 cm eller nåt sånt, men ändå. Eldas blev helt galet taggad och drog iväg som en toke. Ena hindret hade en smal vattenmatta under, också typ 30 cm. Där gjorde vi tvärhalt och kastade oss sen över. Knäppa häst! Han verkade tycka det var roligt så kanske får övertala mig att skutta någon gång med småtjejerna. De håller sig på lagom höjd. 
Karin och Maggan hoppade samma höjd..eller ja..tog ett längre galoppsprång snarare. Sen hoppade hon högre och det såg fint ut. Maggan är en riktigt snygg häst faktiskt. 

I morgon får vi se om jag rider eller inte. Ska på "vuxenkalas" hos Felicia på kvällen. Nu: mat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar