tisdag 25 februari 2014

Spadag

Ja inte så mycket för mig visserligen. Jag har träningsvärk i armar och ben och lera lite överallt. Men Eldas hade spadag.
Jag har lyckats byta täcke med en tjej. Eldas regntäcke var ju för stort i bogen så han fick skav. Jag tänkte lämna in det och sy dit bogvecka, men som med allt annat jobbigt så blev det inte av. Men nu hittade jag en tjej som hade ett regntäcke som var litet i bogen åt hennes häst så vi bytte helt enkelt. Hoppas det här sitter bättre på Eldasen nu. Det är coolt också.. camoflaugefärgat. Eldas har inga rosa yttertäcken faktiskt, bara allt annat i rosa. Fast transportskydden är orange hehe. 
Nåja, hon hade tvättat den för att det var så skitigt så jag har impregnerat det idag, då ska det torka till i morgon så då får han nytt täcke och slipper vintertäcket. Det är ju inte direkt kallt ute och han fäller som en tok. Jag passade på att impregnera ridtäcket också, det som används på rumpan om man är ute i regnet. 

Eldas fick en halv dusch, dvs från magen och neråt. Benen var riktigt rena där en stund. Jag tog en borste samtidigt så jag fick bort all skit. Svansen fick också en dusch. Sen fick han torka lite innan jag broddade av. Det känns ju jäkligt onödigt med brodd nu. De slipar ju bara ner dom i brist på snö och is. Slår det om får jag byta tillbaka men det känns bra att han slipper dom. Jag köpte ju blindbrodd som ser ut såhär:
Inget sticker upp utanför skons kant. De är bara där för att hålla hålen rena. Man skruvar i dom med insexsnyckel. Ja de försvann kan man säga. Man skruvade ju ner dom en bit till ock med. Fast en ville inte, vet inte varför, den är nerskruvad, men precis jäms med hoven. Det funkar nog. De andra försvann ner liksom. Att brodda när man ska rensa hålen, sen gänga om och krångla tar en evighet, nu kommer jag (förhoppningsvis) bara behöva skruva ur de ena och i med nästa. Jag tog en urdålig bild, svårt i ett mörkt stall sen både hålla benet och fotografera, men ni ser att det inte sticker upp nåt ur hålen i alla falla. Haha var sur jag blir om ingen av blindbrodden går att få ur sen. Nåja, om någon får broddspark i hagen nu så vet vi vem som INTE är skyldig i alla fall.

Imorgon tänkte jag nästan köra en tur. Det var ett tag sen. Ta en lite längre tur och låta honom springa fullt ös medvetslös. Då blir han glad. Kanske kan få med Karin så hon får ta en busgalopp om hon ska hinna med *s*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar