onsdag 12 februari 2014

Är jag före..eller efter?

Jag blev tvärsjuk förut. Kallsvettades hela sängen blöt och sov från 20-00 ungefär. Det var ju bra gjort, mycket sömn i natt nu då.

Jo, jag vill ha ett klarblått schabrak till herr Eldas. Det skulle matcha stenarna i hans nya träns (nörd jag vet). Han passar ju i alla klara färger.
Problemet då är att jag vill ha klarblått/royalblått. Jag vill inte ha marinblått, inte grådassigtblått, inte ljusblått eller babyblått. Jag vill ha klarblått. Finns det? Nej inte överdrivet mycket om man inte vill betala 7-800 och det vill jag inte.
Det ironiska i det hela är att nu finns det minsann turkosa och klarorange schabrak överallt för under 200. Letar jag efter såna längre? Nej. Har jag såna redan? Ja. Var dom lätta att få tag på när jag letade? Nej.

Varför vill jag alltid ha det som är krångligast att hitta?
Och varför stör matchning mig så mycket? Jag är evinnerligt glad över att jag har ett helsvart bett. Nya tränset har mässingspännen nämligen, då kan man inte ha rostfritt/silver bett till. Det stör mig bara det faktum att ringarna på martingalen är i rostfritt, men jag lär inte köpa en till martingal bara för att få mässingringar. Nej! Jag sa nej!
Jag fixar inte ens att ha grimma med mässingspännen och sen grimskaft med rostfritt, eller vice versa. Undrar om det är en tvångstanke det där?
Min mormor sa att man inte fick ha guld och silver tillsammans, det ger otur, men mässing och rostfritt är ju inte riktigt samma sak. Men det är fult.. och så kan man inte ha det.

Så.. om någon vill ge mig de här vore jag glad:

Anna Scarpati. Tillverkas på beställning så man kan välja egna färger. Ovanstående kombo kostar sisådär 700. Men SÅ SÅ snyggt!


Scapa, 600

PK 350, snygg färg men vill man se ut som en reklampelare? Nej tack

Jacson, 400
Jag får väl vänta tills det kommer tillbaka. Vad lätt det vore om man gillade marinblått, mörkgrönt, brunt, beige och tråkröda färger. Såna finns överallt och är snorbilliga. Jag får bli tråkigare helt enkelt. Tycker mörka, dova färger är lite bortkastat på en svart häst, andra hästar kan vara fint i det. Marinblått på en fux tex eller brunt på en fjording.
Jaja vad är väl en bal på slottet.. eller ett fint klarblått schabrak.

Imorgon..eh..senare idag ska jag ut på tur med Karin. Det blir roooligt! Ska med henne på tävling på söndag också, blev inget den här helgen. Torsdag blir det en tur i ridhuset, mörda benen lite igen och fredag är jag bjuden på kalas, lördag blir en tur med Virre. Fullt upp, roligt!

Nu bjuder jag på ett schabrak ni ju inte behöver köpa till mig.. eller någon häst någonsin.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar