torsdag 13 februari 2014

Bästa papps

Pappa opererade sin höft i tisdags. Lite nervös var man ju men det har gått bra och han får troligen komma hem i morgon. Bästa pappan! Hoppas han slipper ha ont nu.

Happ.. dagens då.. Ska till banken en sväng, sen iväg och hämta ett bett.. nej inte till mig faktiskt, till shettisen i stallet. Hon har en ful ovana att dra tyglarna ur händerna på den som rider, men på kimblewick gör hon inte det, även när man har på det allra mildaste. Hur bra som helst!
Sen ikväll blir det ridning med tjejerna i ridhuset.

I morgon hade jag tänkt ha vila, men eftersom jag ska med Karin på tävling på söndag så vet jag inte om jag hinner rida då. Kanske får ta och rida i morgon istället. Kalaset är inte förrän 17 så det borde väl inte vara några problem. Jag skulle ridit igår. Skulle bara på fika hos en vän på dagen. Vi har inte setts på ett tag.. fikan blev låång, sen middag och sen var det kväll. Dumt! Fast bra också.

Mitt konstiga bett har inspirerat folk minsann. Mitt Billy Allen bett alltså. Marie vill ha ett sånt till sin travare och Virre ska testa det på lördag för att se om det funkar på Tuvan. Där ser ni, det är bra att ha en bettnörd i sin närhet så man får förslag och inspiration.
Som tips kan jag säga att Billy Allen bettet finns som billigare kopia på Hööks. Det är samma princip så det funkar säkert alldeles finfint.
Mitt Billy Allen rostar ju. Jag tror det är annat material i bettet, även om affären skrivit rostfritt. Jag tror att det är som sötmalmsbetten, de rostar också direkt för att det ska bli bra smak. Fast jag kontaktade butiken och hon verkade inte fatta någonting. Men jag har sett samma bett i andra butiker och då har det stått att materialet är "blankpolerad sötmalm". Då borde det rosta alltså. Men jag ska skicka bilder till henne i affären. Hon tog gärna hem ett nytt annars och skickade, men det är säkert likadant. Ah vi får se. Ska använda det idag och visa bild för nu har jag ju skrubbat bort all rost så det syns inget.
Sen tror jag att det inte blir så om man är noga med att torka av det efter varje användning, det gör jag med sötmalmsbettet. Har en bett-trasa i ryktkorgen och torkar torrt det så blir det inte lika rostigt direkt. Fast det ska rosta, det är det som gör smaken. Eldas älskar det bettet. Han går och suger på det och funkar så himla bra, men han gillade Billy Allen också.

Jag har förresten fortfarande träningsvärk sen måndag, men gud var bra det gick!

Hepp.. det var väl det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar