torsdag 23 januari 2014

Vi överlevde men gör inte om det

Idag stod hästarna längst bort i hagen. ja till och med i lilla hagen ovanför stora hagen. Jag drog bara en stor suck inför insikten om att pulsa en evighet i snön. Lite tur hade jag. Det hämtas ny mat idag och hade hunnit ta slut så hästarna var på hugget. När jag ropade kom därför allihop springandes. Hurra för det!


Medan vi väntade på Karin slängde jag in Eldas i en box och gav honom lite hö att pilla med. Det var väldigt populärt. Han fick stå lös och käka medan jag borstade honom. Det märks att det börjar bli dags för snösulor, jag fick bända loss 3 isklossar ur hovarna. Hovis kommer om någon vecka så det blir bra. Ute brukar det gå att trava bort styltorna. Hittar man bara en lite halvt bar väg kan man dra iväg så brukar styltorna flyga åt alla håll.

Jag testade i alla fall att rida med kapson idag. Vi skulle bara rida i en hage nära stallet. Betyget blir väl: nej tack. Alltså, ska man bara ut och skritta rakt fram så funkar den, men inte annars. Han fattade inte vad jag menade, han lyssnade inte alls på den och han blev arg. Så den har jag plockat med hem igen. Vi får hålla oss till hackamore när vi vill ha bettlöst, då fattar han ju vad jag vill. 
I morgon ska han få testa nya bettet. Det är ju inget speciellt, ett vanligt tvådelat fast i sötmalm och med d-ringar. 

Karin hade Maggan idag också. Stor som ett hus. När Karin hoppade upp från marken fick jag ont i ljumsken bara av att titta på. 

Dagens öronbild var ju lite fin med solen i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar