tisdag 21 januari 2014

I motvikt till förrgårdagens inlägg..

Heter det förrgådagens eller förrgårs? Förrgårds?

Jaja i alla fall, då handlade det om "vänner" som inte är vänner. Människor som snackar skit och intigrerar. Man måste ju ha en motvikt till såna och rara Karin är ett bra exempel. Hon tar upp ämnet här:
http://karinwinge.blogg.se/2014/january/hopplost.html

Där ser man att ålder inte har med mognad att göra. Hon är inte ens 20 ännu men hanterar livet med mer mognad än flera 30+are jag känner.
Sen att jag och Cissi ska sitta på läktaren och heja på henne och hennes fina yngling (som då är vuxen) när de tävlar OS år 2024 gör inte saken sämre. Kolla gärna hennes blogg för mer hästerier och en ursöt bomullsfluff till hund: Ralf.

Jag och Marie pratade om att hon hade hamnat skumt med en av hennes vänner. De var inte riktigt ovänner, men ändå ovänner. Typ, ignorerande från en sida och Marie fick inte svar på vad felet var, om hon gjort nåt, om nåt var fel eller ja..något. Tystnad är svaret. Det är så himmelens lätt att göra något åt läget när den ena parten inte ens orkar engagera sig till att bemöta kontaktförsök. Den människan är tvåbarnsmor och bör väl vara "vuxen". Men, som sagt.. ålder och mognad går inte hand i hand. Är inte det där en typisk tjejgrej? Att ignorera folk och frysa ut varandra? Gör killar sånt? Det kanske dom gör.. fast jag kommer nog ihåg killar som lite mer rättframma. Där är det inte massa psykologiska spel utan mer rätt på. Ta ett gräl så är det klart sen.
Men jag ska väl inte klaga. Jag ignorerade själv folk i tonåren om jag surade. Mest mamma och syrran. Min syrra blev arg, exploderade och sen var hon klar. Jag blev sur och var sur i två veckor. Vi funkade inte så bra haha. Men det gick över när jag nog fattade att det var drygt för mig också att gå runt och ignorera folk och behandla dom illa. Det gick över snabbare om man tog en diskussion eller ett gräl så var det utrensat sen. Eller ja.. jag kan vara sur länge men jag pratar i alla fall om saken.

Då blir man glad åt att det finns människor som inte vill behandla andra illa. Det handlar inte om att ta skit, bara om att göra medvetna val att inte göra andra illa och vara elak. Att ignorera folk anser jag vara elakt. Att inte orka bemöda sig med att ta en diskussion om vad problemet är anser jag vara elakt... och töntigt. Så jag hoppas Marie åtminstone får svar på vad problemet är till slut. Kanske kan det lösas.. om det finns ett problem, eller så får man inse att det inte är värt besväret.

Nu borde fröken sova. Får se om jag har timing och hinner dra med Karin ut på tur i morgon innan sjukgymnastik och mörbultande av kroppen. Annars får jag ta ut Eldas i snön själv. Hittade inga trickskidor idag förresten. Dåligt! Hann kolla Jula och COOP. Jakten fortsätter i morgon efter Micke.

Nattinatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar