fredag 3 januari 2014

Microkokta ägg var det här!

Jag testade min kära julklapp igår och nu på morgonen. Ja det går att koka ägg i micron och nej dom exploderar inte. Enda skillnaden är att gulan får en lite hårdare yta undertill, men antar det är för att man sticker hål på den innan kokning. Det blir som ett vanligt ägg dock, gulan blandar sig inte med vitan eller något sånt.

Enda problemet jag har är tiderna. Jag följde instruktionen igår och skulle koka medel. Körde 8 minuter och det blev stenhårt. Så idag körde jag 5 minuter och det blev löskokt. Humm.. svårt minsann. Kanske 6.5 minut då? Man får nog experimentera lite helt enkelt.

Det är ju smidigt, in med grejen i micron och sen sköter det sig själv. Inget passande av tider, man behöver inte springa dit när det är klart. Bara att softa.

Så ja..min big Jole Boiley kan rekommenderas. Det finns så man kan koka bara ett ägg också, de är svinsöta men kanske inte lika praktiskt.
Min kropp skriker för övrigt idag. Eldas slet sig igår och ryckte till rätt hårt (eftersom vissa människor vägrar släppa grimskaftet innan det börjar bränna i händerna). Min överarm på höger värker, ryggen gnäller och musklerna vid bröstkorgen muttrar också. Så kan det gå. Man blir lite mörbultad ibland när man pysslar med stora djur. En del är säkert träningsvärk efter ridpasset också. Det blir en lugn dag helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar