måndag 20 januari 2014

Hungriga klubben


Ja, idag följde jag med Virre på träning och lekte fotograf/filmare. Mest var jag moraliskt stöd under transport. Tuva hade haft en transportincident sist de åkte. Det var otäckt men varken häst eller transport gick sönder så det slutade ju bra. Men när det händer saker sådär är man inte så sugen på att ge sig ut ensam. Så jag var moraliskt stöd.
Direkt i början brakade det till så vi stannade. För säkerhets skull åkte jag med där bak någon minut bara för att kolla att inte Tuvan jagat upp sig.
Om någon funderat över hästens utsikt under transport så ser ni det till höger. 
Framme i ridhuset tog jag massa kort och filmade desto mer när Virre red sitt dressyrpass. Haha.. jag fattade inte ens vad ridläraren sa ibland. Vi är inte riktigt på samma nivå om man säger så. 
Som alla ponnymammor redan vet är varma kläder viktigt när man är publik i ridhuset. Jag gillar mina fleecebyxor väldans mycket. Dom är dessutom så enormt mycket för stora så vill jag får jag plats med både långkalsonger och mjukisbyxor under. Perfekt! Funkar bra att ha som överdragsbyxor då också. 
Älskade fleecebyxor
Tuvan taggar under uppvärmning

Sen tog jag tag i ryktväskan:
Innan:


Efter:
Öppen
och stängd

Anledningen till varför lock är bra stavas: skräp!
Jag blev nöjd så nöjd. Den är långt ifrån full. 

Kan förresten tipsa om en finfin termosmugg som faktiskt håller värmen. Jag köpte den för tänkte ha till stallet eftersom man kan lägga den utan att den läcker. Jag testade här hemma och den läcker inte och den håller värmen länge. Jag brukar få värma mitt te flera gånger för jag fixar en mugg te, sen fastnar jag i nåt, eller springer iväg och gör nåt och sen är tee´t kallt. Med den här muggen håller det sig i evigheter. Jag hinner faktiskt dricka upp innan det blivit kallt. Det är två korkar. En ytterkork och en "termosmuggs"kork under. Smart! Jag köpte min på clas ohlson.  Nu: MAT!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar