måndag 20 januari 2014

Förmågan att förtränga tråkiga saker

Idag tänkte jag rida ut en sväng. Ta tag i livet igen. Meeeen så kollade jag kalendern och insåg att jag ska till herr doktor om en liten stund. Senare har jag lovat Virre följa med när hon ska på dressyrträning. Hon hade haft lite lastproblem sist och det är sådär roligt att vara ensam då och i det här väglaget också. Nu var det inte Virre jag hade förträngt, utan herr doktor.

I morgon blir det av i alla fall. Jag ska träffa sjukgymnasten framåt kvällen så tänkte rida precis innan då. Får se vad han tycker om ryggslutet efter avramlingen hehe. Har inte direkt ont nu, är mer stel i kroppen. Om jag hinner tänkte jag svänga förbi ÖB sen, eller i morgon och kolla om dom har trickskidor. Om Karins kropp är okej efter bilolyckan får hon åka skidor efter Eldas sen. Fort fort ;)

Nu bör jag äta lunch. Kanske byta om också.. eller kan man åka till doktorn i sin onepiece tro? Det borde väl vara okej?

Oh.. fick förresten paket. En alldeles ny ryktväska. Jag har en stor typ picknick-korg nu, vilket funkar, men det blir så skräpigt och rörigt. Så jag har fixat en ordentlig ryktväska med massa fack och man kunde ha ett slags lock på så det inte åker i massa skit. Ryktkorgar är alltid fulla av hö, damm, grus och allt möjligt annat. Ska försöka komma ihåg att svänga förbi stallet på väg hem från Virre ikväll och plocka med min ryktkorg och organisera lite. Det blir bra!

Sen ett bett också. Bettnörd #1. Nej men jag tycker Eldas inte riktigt varit nöjd med det tredelade sötmalmsbettet så jag hittade ett tvådelat sötmalmsbett med fasta ringar och kopparinlägg. Det var mycket smalare så vi får se vad herrn tycker om det. Men bettringarna är enorma. Jag använder ju en del "specialbett". Bett till körning och kimblewick. Deras form gör att de ser lite mindre ut i bettringarna. Såna här med vanliga lösa ringar eller vanliga d-ringar ser ju gigantiska ut i jämförelse. Ingen risk att de råkar åka in i munnen alltså, då får han gapa STORT.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar