lördag 25 januari 2014

Gooood morgon!

Jag somnade typ halv 4 i morse. Så vad gör jag vaken? Ja det kan vi ju fråga Fjant om. Herr katt blev akut gosig och kom och dreglade i hela mitt ansikte. Kul kul.

Glömde berätta bästa grejen med gårdagen. Jag red ju hem när det var mörkt. Det var bara jag och Eldas. Förut har han stressat på hemvägen också, haft bråttom och spökat men inte igår. Igår gick vi lugnt på långa tyglar på väg hem. Det var liksom bara han och jag i världen. Allt blev sådär tyst som det blir när snön ljudisolerar omvärlden. Det enda som hördes var knarrandet under Eldas fötter, jag satt helt avslappnat i sadeln och bara njöt.

Det är såna stunder som gör allt värt det. Det väger upp för dagar då det bara är bråk och krångel, hets och irritation. Igår var bara harmoni och jag längtar redan tills jag får komma ut på tur idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar