fredag 10 januari 2014

Okej.. 343 nagellack och en jävla massa tillbehör kommer här.

Lovade ju bild på alla jäkla nagelgrejer om det finns någon därute som är lika nördig som jag. Eller lite nördig i alla fall. Så min nagellackssamling och alla tillbehör kommer här: 

Såhär ser väggen ut. Där har jag märkeslack och de som jag använder mer ofta än andra.

Längst upp har jag W7 och Catherine Arley samt några andra. 

På raden under har jag China Glaze, Nfu-Oh, Kleancolor, Guppy och speciallack för stämpelplattor.
 Nfu-Oh är de fina flaskorna. Älskar dom!



Sen kommer Nyx och LA colors på en hylla. 

Underst har jag depend och diverse småflaskor. 
Hyllorna är för övrigt tavelramar från IKEA.

Sen har vi lilla sminkbordet då och oredan i lådorna. Låda 1:

Lite gott och blandat. Färglösa lacker, nailart-lacker och glitter. 

I korgen står överlack, baslack och diverse vårdande lacker.
De med vit kork är nailartlacker. De har både en pensel och som en liten spets att göra små mönster med. Det är helt vanlig nagellack dock.




I hjulen finns diverse stenar, pärlor, glitter och figurer.

Jag har stavar med figurer också. Man skär jättetunna skivor och har på nageln som dekoration.

Man kan aldrig få för mycket glitter. 

Låda 2:
Här är bara diverse nagellack. Såna från mataffären eller liknande. 
Det enda speciella här är mina självlysande lacker.

Låda 3:
Här härskar kaos. Här är alla tillbehör och verktyg. 


Jag sa att man aldrig kan få för mycket glitter va? 


Här har vi en liten låda med diverse: platta att blanda färger på, tejp, tandpetare, skumgummipads och lite sånt. Bra penslar är viktigt att ha också. 

Dottingtools.. typ prickverktyg? Är bara små runda grejer i olika storlekar som man använder när man gör mönster. Går att använda annat också, hårnålar, änden på borstar, sudd osv.


Dekortejp. Jättesmal tejp i alla möjliga färger. Klistras på nageln, eller så sätter man det på nageln, målar över med lack och drar sen bort tejpen så får man kanske fina linjer. 


En liten väska med helt vanlig acrylfärg. Man kan måla naglarna med vanlig acrylfärg om man ser till att ha överlack på sen. en del överlack suddar dock ut kanterna på mönstren så man får testa sig fram. 



Sen har vi min pärm med stämpelplattor. Den är typ full. De flesta, eller alla, plattorna är köpta utomlands. Påsen innehåller de verktyg man använder till plattorna. Det är skitroligt! Men som med allt annat så kan jag ju inte vara måttlig så jag har nog sisådär 100 plattor. Det är flertal mönster på varje platta så jag har en del att välja på. 

Plattorna är små runda/kantiga eller stora rektangulära. Det är de små jag har flest av. På varje sån platta är det väl ungefär 7-9 olika mönster att välja mellan. Man stämplar helt enkelt mönstret på nageln. Roligt!

Slutligen har jag en pärm med klistermärken.

Döskallarna är typ gnuggisar. Funkar som fejktatuering typ. Man lägger dom i blöt och för sen över trycket på nageln. Jag har inte testat än.


Ja det var det. Sådär ser det ut när man är lite smått manisk i sitt samlande. Men det kunde varit värre, jag kunde ju samlat på hästar..eller soffor..eller bilar. 





Dagens naglar blev en silvrig bakgrund med lila tigerränder.
Den söta grejen i handen är ett läppbalsam.
Sådär, då kan vi nörda vidare =)
Ska jag visa min bettsamling nästa gång?
Haha... näe..hoppar den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar