onsdag 15 januari 2014

Insnöade

Shit vad mycket snö det kom idag. Jag kastade ut katterna på förmiddagen, ja bokstavligen kastade. Fick slänga ut dom på trappen och snabbt stänga dörren. De har inte varit ute på flera dagar. När jag skulle ta in dom sen hade Bebis krypt in i förrådet. När han skulle gå in var han helt olycklig och visste inte hur han skulle gå för att undvika drunkna i snön. Han jamade och jämrade sig hela vägen. 

Så jag klädde på mig och Pixie och gick ut och skottade. Snälla bönderna plogar med traktorn, men bara upp till bilen så jag behöver bara skotta mig ner till bilen. Ja Zaxon var också med förstås men han är ju ett snömonster som gladeligen lägger sig och rullar i snön. inget behov av kläder där alltså. Pixie vill knappt lämna trappen, men med bra kläder funkar det fint.



Hon fick lite fnatt här och där och halkade runt. Sockor är bra för kalla tassar, men man får ju inte samma grepp. Kanske borde sätta dubb på dom?
Film från dagen

343 blev 344 också. Ett jättefint prickigt nagellack. Det är egentligen glansigt men jag hade matt överlack på. Love it!

Jag borde ge mig ut, behöver handla och greja. Borde åka till Eldas och komma igång igen. Borde vara glad och göra snöänglar i snön. Mycket borde nu.

Jag har i alla fall fixat mat. Ugnsomelett med mozarella, kantareller och lite bacon. Gott minsann! Jag gillar inte vanlig omelett av någon anledning. Föredrar den i ugn. Det är säkert bara en fix idé men så är det i alla fall.

Nepp nu ska jag äta. Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar