onsdag 1 januari 2014

Städa städa varje fredag och ibland på en onsdag

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Jag städar idag.. Det är ju helt sinnessjukt. Jag HATAR att städa och är enormt slarvig. Eftersom jag typ aldrig äter i köket brukar det innebära att mitt köksbord inte syns då det används som avlastningsbord. Ibland syns inte vardagsrumsbordet heller för all skit som hamnar där. Det där med att lägga tillbaka saker efter användning är inte min starka sida. Men nu pågår projekt röjning. Köksbordet är klart, vardagsrummet påbörjat. Jag har precis slängt en hel sopsäck med skräp och en halv kartongsamling till bonden att elda upp. Jag beställer mycket på nätet, hundmat och såna stora saker. Det är smidigt men man får kartonger till förbannelse. Jag har eldningsförbud i mina kaminer tyvärr men bonden eldar i stora pannan så det är bra, kartongerna ska bara hitta dit också. 

Nu är det fikapaus. Julmust och lussebulle. Min micro blev inte riktigt ren kan man konstatera. Efter att ha marinerats i rengöringsmedel två gånger går ändå inte riktigt stänk efter blåbär bort. Den är ju inte smutsig, bara lätt missfärgat. Men det är ju lila så det får väl vara så. Kanske ska micra en enorm tallrik blåbär så insidan blir jämnlila? Eller inte. 
Min snälla mamma har förresten stickat världens finaste tofflor åt mig. Jag har önskat mig höga tofflor ända sen jag blev opererad för gallsten och fick såna där ursköna tofflor/strumpor på benen. Inför operation ska man vara varm så man får på sig en sorts strumpor gjorda av täcke typ. Tjocka och fluffiga, de har dom i en liten värmeskåpgrej så de är varma och gosiga och de når upp till låren ungefär. Himmelrike! Jag är halvt nakenfis när jag är hemma och lodar runt, dvs jag har aldrig byxor. Då är det perfekt med höga tofflor. Nästa gång tror jag att jag ska be om ännu högre. Man kan ju vika ner dom om man vill.


Sen fick jag två nya nagellack med posten häromdagen. Båda är glitter att ha som översta lagret. Båda var fina men det ena var nåt så sjukt fint! Jag blev omedelbart förälskad. Det var från China Glaze halloween samling. Jag köper en del nagellack på Ebay för att det är så himla mycket billigare utomlands. Speciellt märkeslacker. Någon dag ska jag förresten räkna min nagellackssamling. Det är nog runt 200 flaskor skulle jag tro. Lägg sen till klisterdekorationer, diverse glitterpulver, stenar och kulor, lerdekorationer, stämpelplattor, penslar och allt annat man kan önska sig. Det är nästan lite sjukligt. Men jag älskart! Det enda jag inte pysslar med är förlängning och det är för att jag helt enkelt inte tycker att det blir fint. Men men.. fika klart sen röja vardagsrumsbordet också. Sen är det nog bara golven kvar för idag. Hurra för mig!



Mina underbara tofflor. Jag ÄLSKAR dom!
Ena glitterlacken, har guld under. Glitterlacken heter City never sleeps av Kleancolor
Har ni sett någon finare glitterlack? Vitt, svart och koppar. Små prickar, större bitar och några raka glitter. Här också över ett guldlack. Jag är totalt förälskad! Lacket heter Boo-Gie Down från China Glaze.
Underlacket på båda bilderna är Catherine Arley, Silkey touch nr 807. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar