torsdag 23 januari 2014

Sol och snö

Fint väder idag! Jag ska till Eldas om en stund och rida en sväng med Karin. Det blir en tur i en oanvänd hage så jag tänkte testa rida med min kapson. Man måste ju variera sig ;)

Jag har tänkt testa den rätt länge, men hade velat rida i paddock då. Att rida ut med andra kanske blir lite för spännande när han blir piggelin. Å andra sidan kan sällskap vara bra om han skiter i den totalt och gör som han vill.
Så idag blir en bra kompromiss, sällskap och begränsat utrymme. Dessutom snö att landa i haha. Tar nog en sväng med hundarna efter. Karin har ju två hästar att rida så kanske kikar på henne lite med vovvarna. I morgon blir det tur i ridhus när småtjejerna har lektion.
Jag tycker det känns bra att passa på när de rider, då känner man sig inte som en alien bland alla fina stora hästar och duktiga ryttare.

Det är planen för dagen alltså. Ut i solen en stund. Får se hur det går.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar