torsdag 23 januari 2014

Termosmuggen klarade eldprovet

Min fina termosmugg klarade dagen i stallet. Jag var ute i ca 3 timmar och kaffet var i stort sett lika varmt på väg hem. Inget hade läckt i väskan heller. Så jag rekommenderar verkligen termosmuggen asaklitt från clas 
ohlsson. 79 kr kostar den. Jag är lite sugen på en röd också, har den i silver nu. 

En av de bästa sakerna är just att slippa krångel med lös mugg. Den har två korkar, först en vanlig som funkar som ett vanligt termoslock, men när man skruvat av det ser det ut som ett lock som andra termomuggar har, så man dricker direkt ur den. Sen skruvar man av båda när man fyller på och diskar. Jag gillar! Man får inte med sig några mängder, drygt en kopp kaffe eller te men för mig räcker det. 

Eldas har förresten stått snällt när jag hoppat upp de senaste gångerna (ta i allt trä som finns i närheten). Karin har hållit i lite lätt men han har inte ens trampat om en enda gång. Duktiga pållen! Nu när jag vidgat koppjärnet och skaffat sadelgjord med resår ligger sadeln still också och försöker inte snurra alls. Det är ju skitbra helt enkelt. Jag väger ju en del så typ alla sadlar småsnurrar när jag ska upp (för jag är långsam också). 

Åh måste ju berätta.. vi red på en liten slinga i hagen. Eldas gick och tittade mot vägen snett bakåt, jag vände mig för att se vad han stirrade så på och helt plötsligt gick vi in i ett träd haha. Vi bröt av grenar och allt så jag tror Maggan skuttade till lite. "Vem är det som kör egentligen?" Det blir inte bra när båda förarna tittar åt andra hållet. 
Sen kastade vi oss rakt bakåt en gång också. Karin hade tagit av Maggan ländtäcket och hängt på en stolpe. Eldas blev upprörd av att det plötsligt hängde hästätande monstertäcken på stolpar bara sådär. Vi gjorde helt om, med mig ståendes i ena stigbygeln, så tur att sadeln slutat vilja snurra annars hade jag fått smaka snö. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar