torsdag 2 januari 2014

Berg och dalgångar

Idag följde jag och Eldas med till ridhuset när Felicia och Nova skulle rida lektion. Karin var med på lilla Lilleman också.
Eldas var mycket trevligare idag. Han hetsade inte lika mycket, kunde skritta bra och reagerade inte direkt när han blev förbisprungen. Vi red mycket i skritt och lite trav. Försökte mest jobba på att hålla tempot nere och på slutet gick det riktigt fint. Han sökte sig till bettet, höll ett jämnt och fint tempo och var jättetrevlig. Jag var helt slut så jag antar att jag faktiskt red ordentligt idag.

På väg hem hade vi ett missöde dock. En sån sak man grämer sig över efteråt och bara blir irriterad på sig själv.  Allt slutade väl, inga skador eller katastrofer så det var väl bra att missödet kom när det kom helt enkelt.
Det tar bara bort glädjen av ett lyckat ridpass en del.

Eldas var för övrigt enormt lerig idag. Jag fattar inte hur han har lyckats. Han hade tjocka lerkakor under magen och i skapet. Går det runt tomtar och kletar in honom i lera på nätterna? Nu längtar man efter en duschspilta med varmt vatten och sen kanske torkanordning. Å andra sidan skulle han bara vara ren tills man släppte ut honom i hagen igen. Täcket är också en katastrof. Kanske får försöka skura av det någon dag.

Småtjejerna red fint också förresten. De hoppade hinder tills ponnisarna flåsade. Harona har blivit klippt och fin så hon är lite mindre mamutt nu.

I morgon ska vi ut på tur med fjordisar igen. Får se hur mycket träningsvärk jag har då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar