söndag 30 mars 2014

Stor och liten

Både idag och igår har jag fått med mig Cissis dotter Felicia ut på tur. Det blir väl hon som får ta över efter Karin sen haha. Idag fick vi med Cissi och Manny också.

Igår red vi lite på ridbanan, sen lurade jag med Felicia ut i skogen. Där klev vi över stock och sten, hit och dit och hoppade lite vatten. Felicia var lite orolig först, men blev se riktigt kaxig och tyckte att hon och Harona (hästen) var skitduktiga. Det var dom faktiskt också. Harona är en riktig klippa. Hon går fram överallt, inga problem liksom.

Idag tog vi med Cissi och Manny också som sagt. Manny har vilat ett tag och hade visst fått lite åsikter. Det ska väl jobbas bort såklart, men annars är han en cool häst som inte bryr sig om så mycket. Vi gick fram till en vattensamling och först fick jag i Eldas, sen kom Manny och till slut kom Felicia och Harona också. Skitduktiga! Det blev lite djupt för Harona, hon blev blöt på magen.

I skogen finns lite backar att klättra upp och nerför. Sånt är bra för klena hästrumpor så vi klättrade för fullt. Vi fick t.o.m. med Felicia upp för en riktigt brant slänt där det blivit en liten stig. Hon är så himla modig den där!

Det var för övrigt första gången som Cissi och Felicia ridit tillsammans. Annars har Cissi kört någon häst eller promenerat med. Men nu så.. nu är dom på gång. Felicia blir ju riktigt modig också när hon vågar sig ut sådär. Jag tror det är jättenyttigt att gå i skogen, för både kropp och knopp. Man tränar upp sin balans och lär sig lite på hästen. Hästarna drar ju inte i väg i skogen, så man kan sitta rätt lugnt och bara styra runt träd och stockar.

I morgon får jag med mig Felicia ut i skogen igen. Hon fick välja väg och valde den "svåra" skogen. Cissi följer med om hon hinner. Så imorgon är vi skogstroll igen. Sen får jag såklart rida lite mer ordentligt ensam då och då också så vi kommer ut på längre/snabbare rundor. Felicia orkar inte så länge än och Cissis Manny sätts igång nu och har inte kondis. Han blev helt svettig idag. Men ska vi på längre tur i sommar måste han jobba lite.

Så, trött och nöjd med dagen. Fina Hanna kom förbi en sväng i stallet också. Det var ju en evighet sen!
I morgon ska jag till tandläkare.. roligare kan man verkligen ha det. Sen ut i skogen och busa lite. Får se vart vi tar vägen. Stigar är ju för fegisar *s*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar