fredag 21 mars 2014

Det blir alltid bättre framåt kvällen

Eller nej.

Jag somnade en stund. Vaknade sen och hade kallsvettats så tom trosorna var helt blöta. Jag hade världens blodsockerfall så jag tryckte i mig blåbär med kesella och ett gäng räkor. Sen lugnade det sig.

Jag känner mig skum i hela kroppen. Olustig liksom. Yr och frusen, men varm. Något är inte som det ska helt enkelt.

Nu är det iaf mat på gång. Potatisgratäng i ugnen och fläskkotlett på elgrillen. Om någon kan skära upp maten och mata mig vore det schysst.

Ska snart kräla i säng sen hoppas vi på en bättre dag i morgon. Funderar på om man ska till ridhuset i morgon framåt eftermiddag/kväll kanske. Ska vi tävla bruks en dag måste vi ta oss över 50 cm utan att börja gråta, eller dö. Kanske borde börja träna lite på det. Kan ju börja på 30 kanske, sen 40, sen får vi se.

Hoppas fortfarande det löser sig inför tävlingarna. Heh.. lugnt läge va? Behöver bil och transport, sen vore det sjukt fint med en groom som sitter bredvid under precisionskörningen och en medhjälpare under utrustningskontrollen på bruksen. Fotograf vore gött också.

Någon med fritid som vill med? Jag kan fixa mat o fika.. och en snabb tur i vagn haha. Just ja, bra om någon på plats lånar ut sin vagn att köra med också, men det tror jag är minsta bekymret. Fjordmänniskor är sjukt trevliga. Hade allt varit lugnt i transport hade nog jag och Eldas fått lifta med Virre och Tuva, med nu har ju både Eldas och Tuva protesterat vid transport så det känns som en katastrof att ens tänka tanken. Utan mellanvägg funkar finfint, men då blir det svårt med två pållar. JA vi får se, någon godhjärtad själ, typ hästguden, kanske räddar oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar