söndag 9 mars 2014

Fort, fortare, fortast

Idag var vi ute på äventyr igen. Så himla roligt!

Men först:
Lite bilder på Karins talanger på ryggen från förra veckan.
Plankan, horse edition

Ja höga händer skulle det vara?

Asså, jag vet inte haha

Lite baklänges kan väl vara bra?

Maggan hittade lite käk

Ruuumpa!

Att styra baklänges är svårare än man kan tro

Här nånstans tog Maggan chansen och promenerade iväg. 
Ja dagens äventyr då:
Nahjar har en intressent som funderar på att använda honom i ponnygalopp så hon ville se video när han sprang fort. Jag och Eldas följde med som "kanin" så Nahjar skulle springa på ordentligt. Det var skitroligt! Konstigt nog lägger Eldas av lite när Nahjar kommer ikapp, då slutade han ösa. Han kanske blev trött? Vi får ge oss ut och intervallträna.¨
När vi gjort våra rundor inför Karin som filmade, fortsatte jag, Cissi och Karin ut på tur. Karin ville ju också galoppera haha. Så vi tog några sträckor fullt ös medvetslös igen. Maggan vann kan man ju konstatera. Eldas är snabb, men orkar inte hålla tempot så länge, Maggan orkar rulla på, likadant Nahjar. Men Eldas blir inte trött på riktigt, han kan fortsätta jogga hur långt som helst, bara inte hålla fullt ös-farten. 

Vi red förbi kyrkan också. Den brann igår. Huset bredvid började brinna och det brann ner till grunden. Kyrkans tak brann sönder totalt också. Så sorgligt. Man kan konstatera att vägen aldrig varit så trafikerad någonsin. Folk ville väl se eländet. 



Sen begav vi oss hemåt helt enkelt. Nöjda och glada. 


Veckan väntar spännande besked så jag håller alla tummar och tår jag har. Det verkar lovande och då kan saker hända snabbt. Hoppas, hoppas. 
I morgon ska jag rida lektion igen och få träningsvärk igen. Tisdag blir det doktor och kolla om jag har någon skum brist i kroppen. Annars händer nog det vanliga skulle jag tro. 

Bonusbild på Karins Ralf bara för att han har så söta, stora öron <3 p="">


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar