torsdag 6 mars 2014

Höjdpunkter och lågvatten

Vilken jäkla dag det varit idag. Så först.. sov ingenting alls i natt. Lyckades somna vid 9 i morse och sov till typ 14. Bra gjort.
Sen skulle jag köpa nya skär till klippmaskinen eftersom Eldas ser ut som en rabieshäst med en fin sida och en inte så fin sida. Happ Hööks hade slut och de kommer inte förrän 25:e mars. Som tur var passade de från Jula. Mindre tur var att maskinen har gett upp så Eldas ser fortfarande ut som en rabieshäst med en fin sida. Karin skulle kolla om deras gamla funkade så vi kan ge oss på försök 3 att klippa honom, annars kommer jag nog börja gråta.

Jag tömkörde Eldas i ridhuset idag eftersom vi fick skjuts av Karin i transport. Haha smarta klubben.. Småtjejerna var i ridhuset samtidigt så var gjorde vi? Jo vi klämde in 2 shettisar i en transport och sen Eldas och Maggan i en annan. Maggan är stor som ett hus och Eldas är ju ingen ponny direkt. Bra tänkt.. men det funkade.
I ridhuset gick det helt okej. Eldas hade sönder läderremmen till chambonen precis innan vi skulle åka så jag fick improvisera och ta ett stigläder. Ska se om det andra går att laga sen. Vi lyckades faktiskt få till galopp! Visst det blir små korta stunder men ändå. Han fick jobba på ganska liten volt så det är klart att han inte orkar hålla igång. Jag är glad för den lilla segern.
Karin och Maggan hoppade Enormt! De fick på ett språng som skulle kunna göra hoppentusiaster tårögda. Det var en oxer och den låg rätt högt redan från början och Maggan flög hur högt över som helst. Det nästan sög tag i magen bara av att titta på dom. De kommer bli så sjukt bra!

Ja sen skulle vi till ridhuset med Colorado och jag skulle filma igen. Vi lastade, gjorde oss redo och... bilen startade inte. Hepp, slut på batteriet då. Som tur var fanns snälla, snälla Daniel till hands och kunde hjälpa oss igång med bilen. När den laddat batterierna lite var det bara att köra.
Colorado skötte sig bra. Han har ju noll kondition men han är schysst och försöker i alla fall.

I morgon ska jag försöka fixa lite med garderoben, sen ska jag med Karin till ridhuset och filma igen. Alltså, jag kommer sakna denna lilla människa enormt sen när hon flyttar. Känns sorgligt, fast bra för henne. Hoppas Cissi får mer tid att rida ut och hitta på äventyr sen, annars kan man ju hoppas på en sällskapssjuk inhyrning kanske så jag får någon att rida och pyssla med. Skulle suga så totalt att bli själv igen.

Jag bjuder på en bild på superfina Eldas i tränset jag fixat åt honom. Är rätt nöjd faktiskt. Det är ditsatt en körnosgrimma, ett slaktat halsband och två berlocker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar