onsdag 5 mars 2014

Ibland gör man fynd

Jag har ju fått garderob i stallet, Yay! Jag är barnsligt förtjust i det hela. Tror jag är enda som genast började bosätta mig i garderoben också, ja för alla har ju fått varsin.
Jag har planerat så fint så. Jag hade hyllplan hemma,. tyvärr lite för smala så de når bara 2 av 3 stöd som de ska ligga på. Då kommer de nog tippa skulle jag tro. Kanske kan man snickra till en list som ligger hela vägen att lägga dom på, det vore skitbra. Jag tycker inte att de stör att de är lite korta, dels kan då tränsen hänga ner i glipan bakom och dels ser man bättre på de låga hyllplanen där schabrak och täcken kommer ligga. I värsta fall hade IKEA 2 hyllplan för 70 spänn tror jag, med upphängningspluppar, men jag vill egentligen ha de kortare. Får se om vi kan fixa nåt. Det borde ju funka med en smal trälist och så skruva i de befintliga plupphålen.

Jag shoppade idag:
Överst till vänster är en prylkorg från Hööks: 99 kr. Tänkte ha mina boots i korgen, sen hänga reflexer och martingal och sånt på krokarna. Jag sätter upp den på insidan i garderoben så hålen används. Samma med korgen under, den hänger jag på motsatt sida så befintliga hål används. Den korgen kostar också egentligen 99 men jag fick den på rea på rea så jag betalade 24 kronor. Ett kap! Där tänkte jag ha smågrejer som man ändå använder typ vantar, reflexer, pannlampa och sånt småplock som man vill ha tillgängligt. Spöhållaren kostade 29 kr och jag tänkte fästa den på insidan dörren med såna dubbelhäftade fästkuddar, eller sån rejäl klistertejp om man kan köpa sånt löst. Där tänkte jag ha ridspön (doh) sporrar och sånt som inte väger nåt.

Hyllan överst blir för medicinsaker, lädertvätt, hästtvätt och diverse smågrejer i korgar. Sen två hyllplan med schabrak och täcken och ett hyllplan där man kan ställa rykthink och sånt. Jag har tänkt till minsann. Löjligt exhalterad. Jag drömde tom att jag skulle tapetsera insidan haha.

Sen började jag och Karin, eller mest Karin och jag tittade på, att klippa Eldas. Dessväre dog skären mitt i så Eldas är verkligen inte snygg just nu. Jo ena sidan är snygg, förutom benen, men andra sidan är lite fläckvist klippt. Jag får fixa nya skär till i morgon. Han blir fin när han är klippt i alla fall. Han är en stilig herre. Sen följde jag med Karin och Colorado till ridhuset för att filma lite. Det blir repris på den i morgon kväll.

Nu ska jag äta i alla fall. I morgon blir det färdigklippande av Eldas, sen rida i ridhuset med småtjejerna, sen till ridhuset med Colorado och Karin. Härligt värre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar