söndag 2 mars 2014

Ibland suger tillvaron lite mindre

Igår gick blixtlåset sönder på mina chaps. Ve och fasa! Jag har ett par nya som väntar på att få användas, men de är lite små ännu. Själva kedjan gick inte sönder, det var grejen man drar ner låset med som gick av helt, inte ens fästena fanns kvar, då hade man ju kunnat sätta nåt annat där.
Nå, hem och klura lite.. och kom på att jag hade ett par gamla chaps liggandes som är alldeles för stora. Så jag klippte sönder blixtlåset på dom och grejen passade på den andra dragkedjan. Hurra! Kanske inte supersnyggt men skitsamma, det går att stänga dom i alla fall.


I övrigt har jag vikt tvätt idag, herregud vad det är tråkigt att vika tvätt. Det tar en hel evighet också. Att tvätta är inte alls jobbigt, det är att få tvätten från torkstället och in i skåpet som är jobbigt. Som vanligt saknas en jäkla massa strumpor också. Jag hade tvättat två nya par som jag använt en gång och ändå saknas en strumpa i varje par. Hur går det till?
När jag la in tvätten märkte jag en konstig lukt från ena garderoben.. jomen tror ni inte något av kattjä*larna kissat på tröjorna? För mina tre katter har ju bara 3 kattlådor att dela på liksom, varav bara en är vanlig kattlåda och de två andra är mycket större plastbackar. Men neeej, jobbigt att lämna sovrummet när man ju kan kissa i garderoben. Så, det var bara att rida ut alla tröjor och sniffa igen varenda en. Tror det typ var 10 tröjor som åker i tvätten då. Det är verkligen kul med djur alltid..varje dag. De kommer ju in överallt också. Undrar om kätting och hänglås håller dom ute från garderoben?

Aja.. imorgon ska jag följa med Karin och kolla in hennes blivande stjärnhäst. Jag har bara sett honom på bild men man måste ju klappa lite på blivande OS-häst. Efter det blir det en tur på Eldas.. den här gången med chaps *s*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar