torsdag 20 mars 2014

Nu får det väl f*n vara nog på friande våldtäktsdomar

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18575241.ab

En prostituerad kvinna tar emot två kunder och blir sen fastbunden och våldtagen i sju timmar. SJU timmar! De har satt strypsnara på henne, slår och sparkar henne. Hon har läkarintyg som visar på skadorna. Männen dömdes först men frias i hovrätten. Varför?

Jo kvinnan borde skrikit på hjälp. Japp, skriker man inte så är man inte våldtagen. Hur lätt är det att skrika på hjälp när man har en strypsnara runt halsen och misshandlas grovt? Hon gillade också rep i sitt privata sexliv. Okej.. Så om en kvinna gillar analsex och blir analt våldtagen så ska det ses som förmildrande omständigheter? Eller kanske om en man gillar anal stimulans och blir våldtagen av andra män så är det lite mer okej för han gillar ju anal stimulans i alla fall? Gaaah!!!!

Kvinnan var inte tillräckligt emotionell heller. Nähe? Nu har jag inte blivit våldtagen, men jag har blivit rejält misshandlad under ett förhållande. När jag pratar om händelsen är det som om jag pratar om en film. Jag kan återge varenda liten vidrig detalj, men har avskärmat mina känslor ifrån det hela. Kanske förträngde hon situationen. Kanske var det faktum att det gått ett år sedan händelsen en sak som påverkade?

Att kvinnan är prostituerad ska inte spela någon som helst j*a roll. Man ska inte bli misshandlad och våldtagen vare sig man är prostituerad, drar hem ett krogragg, går på sexträff eller är ordentlig skolflicka. Det spelar ingen roll. Hon hade förväntat sig en vanlig kundträff och blev fastbunden i sju timmar, i sitt egna hem, utan chans till räddning. Fattar ni? De här kräken frias nu helt. hur i hela helvete?
De menar att allt var frivilligt. Japp... folk älskar strypsnaror som skär sönder huden. De tänder ofta på att bli slagen och sparkad. Oh ja.. Visst att en del gillar hårdhänt sex, men man får ju skilja på frivillig smärta och ren misshandel.

Hela målet bara luktar fördomar, förutfattade meningar och "skyll dig själv hora".

Det tragiska är att vi sett flera friande domar sista tiden. Någon fattar inte att en tjej som däckat av alkohol kanske inte är kåt. Men stackars pojken kan ju inte fatta att den sovande tjejen inte vill så självklart gjorde han inte fel.
En tjej gruppvåldtas och blir inlåst i ett rum med flera pojkar. Jo han sa väl nej någon gång, men inte så tydligt så att pojkarna förstod att hon menade nej på riktigt. pojkar ni vet.. de kan inte förväntas förstå sånt där. Hon slogs ju inte för livet, det har man ju sett på tv att man gör när man blir våldtagen.

Vet ni.. när jag blev slagen slog jag inte tillbaka. Jag tog inte tag i hans armar. Jag bara tog emot. Jag duckade, försökte skydda ansikte och huvud med mina armar men jag gjorde inte motstånd. Jag försökte inte knuffa undan honom och fly heller, för det fanns ingenstans att ta vägen. Jag tog emot, grät och bad honom sluta men jag slog inte tillbaka. Att bli våldtagen och befinna sig i en situation där man inser att man inte kommer loss, man är rädd att det blir värre om man bråkar, man stänger av och flyr, då är det inte alla som skriker, slåss och river huset. En del jämrar "nej", gråter, försöker värja sig genom att hålla ihop benen eller vända sig bort. En del bara ligger helt apatiskt och väntar tills det är över, hoppas han ska tappa lusten om de bara ligger där. På tv slåss ofta offren, men verklige livet är inte som på tv eller hur? På tv våldtas inte någon i sju timmar.

Jag blir tamefan ursinnig. Ja självklart ska systemet funka så att ingen blir dömd felaktigt. Alla de tjejer, de vidriga tjejer, som anmäler någon oskyldig för hämnd, pengar eller bara för att de är sjuka i huvudet, bidrar till att riktiga offer får det svårare att få sin rätt. För varje anmälan som visar sig vara falsk stiger misstankarna vid nya anmälningar. Nu måste man ifrågasätta om mannen verkligen förstår att nej är nej, eller är det ett retsamt nej, är aj på låtsas, är gråten ett rollspel? Nu kan man våldtas i sju timma, men om inte grannarna har hört några skrik så räknas det inte.

Fy fan för den här världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar