måndag 31 mars 2014

5 kärror senare

Jag och Felicia skulle tagit en tur i skogen idag, men det blev ändrade planer. Ni förstår hon hade varit hos frisören och hennes lockar hängde i ansiktet och om det blir hästhår på lockarna, som hänger i ansiktet, så blir hon allergisk. Lite långsökt? Vi kom fram till att hon helt enkelt inte hade någon lust.

Så jag gick och plockade lite i stallet, hittade lite spännen så jag kunde laga några trasiga grimskaft. Sen tog jag tag i allén och mockade den. Vi har hästarna där ibland, typ som när Eldas hade sår, eller om det är nåt särskilt. Harona har gått där lite nu och fått extra mat. Men ingen bor ju där, det är mellanrummet mellan hagarna som kan stängas av. 

Sagt och gjort. Jag tog med hundarna, en skottkärra och drog igång. Det mesta har ju torkat under vintern så det såg inte så mycket ut. Cissi och Josefin hjälpte till tills Cissi fick susa iväg på ett möte. Det tog ett tag, och det blev fem fulla skottkärror, men nu är allén mockad och fin igen. Blir lite lättare att hålla efter sen. 

Nöjda klubben, pinnar, hästbajs och utsikt.
Harona höll koll på jobbet
Hundarna hjälpte också till att mocka. Zaxon spydde visserligen upp lite en stund senare. 

Så vi fick massa frisk luft idag. Jag hann krama Karin hej då för i morgon bitti beger hon sig till sitt nya place. Nu är jag som vanligt trött och hungrig så tack för idag! I morgon ska jag försöka komma ut på tur ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar