torsdag 13 mars 2014

Snart fredag!

Ja då var det snart helg dårå. Fina grejer.

Eldas och jag fick med oss Kristina och Tanja till ridhuset idag, samtidigt som småtjejerna red lektion. Kristina tömkörde och tog en jogg på väg till stallet, jag är imponerad!

Jag och Eldas körde lite tempoväxlingar, jobbade med chambonen lite. Han var lite stel i sidorna idag tyckte jag. Fick inte alls ut honom längs spåret som jag ville. Han var mjuk i nacken och stretade inte emot, men la gärna in bogen och ville gå utåtställd. Han ramlade in i mitten mycket också. Vi får se hur han är på lördag för instruktör.
Han tycker verkligen att hans Billy Allen-bett smakar gott. Det var dregelspår efter honom på banan. Materialet ska främja salivproduktionen och ja det gör det kan man ju säga.

Åh vi tog ett modigt skutt på sisådär 30 cm igen. Eldas brukar vanligtvis bara trava över men idag tog han faktiskt ett skutt. Ni ska se, om sisådär 5 år eller så kan vi vara med i en pay and jump. Man ska väl ha långsiktiga mål?
Bra uppsittning idag. Det var halvmörkt och blåste i plasten över balen bara 2 meter ifrån oss. Jag fick säga till honom en gång sen stod han still. Han går iväg lite för snabbt bara, men nu kommer man upp utan problem i alla fall. Det var ju ett av årets mål och det funkar faktiskt bra. Då kanske vi kan testa bruksridning ändå, då är det ju uppsittning inför domare.

I morgon får vi se vad som sker. Ny dag, nya möjligheter. Oh nästa fredag har jag lovat ta med Riika på tur med Eldasen. Roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar