fredag 21 mars 2014

Härliga, eländiga, dag

Skulle börjat dagen med tur med vagn i fint sällskap. Dessvärre är det full storm ute. Sån storm där mina plastmöbler försöker smyga över till grannen. Fått samla in stolar och locket till grillen. Härligt.

Så ingen tur ute, det blir så wobbligt med vagnen när det blåser såhär. Tur kanske ändå eftersom jag kallsvettats mängder och min mage är typ död. Så fort jag äter nåt så krashar den. Inte kul

Stormen gör också att min ytterdörr flyger upp om jag glömmer låsa den. Fast när jag försöker öppna blir det konstigt baksug så jag får ta i som en idiot. Härligt med gamla hus på landet, ännu härligare att bo vid åkrar utan minsta lilla trädsamling som stoppar vinden.

Slutligen skulle jag då försöka äta. Gjort en finfin räksallad, hann ta tre tuggor, sen kom Pixie och knuffade hela tallriken på golvet. Den landade upp och ner såklart.

Vissa dagar är bara härligare än andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar