tisdag 11 mars 2014

När hjärnan vill, men kroppen inte orkar

Åhhh, så fint väder idag. Vill ut och rida fina hästen! Han ska ha vilodag idag enligt schema men,,, sol och fint. Han kanske kan vila en annan dag? Typ i morgon när jag har möten.

Hursomhelst, min hjärna ropar att jag ska byta om och bege mig ut. Min kropp däremot vägrar röra sig. Den säger "gå och lägg dig, vi behöver sova". Det är krig här alltså. Om någon kunde komma hit, klä på mig ridkläder, bära mig till stallet, ta in och sadla hästen... ja då kan jag nog ge mig ut på tur.

Jag var hos doktorn tidigt i morse och tog massa blodprover. Jag skulle få svar i morgon eller senast övermorgon. Har jag fortfarande problem med järnet kommer jag få det via dropp istället. Hua, lät inget vidare, men man måste ju ge kroppen det som den behöver. Då kanske min kropp blir lite piggare sen. Aningens? Pyttelite?

I morgon är det möte med AF igen angående arbetsträning. Får se om de hittat en plats. En del av mig säger "yay" kul att komma igång. Den trötta delen säger "helvete vad jobbigt". Det kommer nog bli tungt i början, upp ur sängen, iväg och träffa massa folk. Sen vara helt slut när man kommer hem. Men man vänjer sig väl. Vi lägger in en ledig dag i veckan för återhämtning. Något som skulle sitta fint vore ju om allt flyter på så bra så jag får anställning och kan få lön igen. 4000 mer i månaden skulle sitta alldeles fantastiskt fint.

Näe, tror kroppen vinner striden idag. En middagslur kanske... men..åhh.. vill rida =(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar