fredag 2 maj 2014

Då var kroppen lite uppgraderad igen

Jag hade möte med herr sjukgymnast igen. Jag har lite låsningar i bröstryggen, nacken, en fotled och handleden. Sånt som händer när man gör en ofrivillig och osnygg avsittning. Men nu är det knakat och stretchat så håller jag väl ett tag till.

Man blir så otroligt trött efteråt. Det känns sådär lite avdomnat i huvudet, lite bomullskänsla. Fler borde verkligen ta hand om sin kropp.

Idag var jag visst Josefines favorit i huset. Hon skulle upp och sitta i knät, det var första gången. När jag gick var hon med till dörren och sa hej då, då påminde hon mig om att jag måste ha på mig jackan. Alltså... jag höll på att glömma jackan där men en 2-åring får påminna mig? Herregud det går utför med befolkningen (mig). Söt är hon dock lilla trollet. Alldeles rödhårig och massa lockar.

Imorgon ska jag träffa min minst omtyckta doktor. Vi funkar inte alls hon och jag, men hon är överläkare och psyk kryllar inte direkt av läkare så man får gilla läget. Saknar fortfarande han jag hade precis innan henne, han fattade läget. Det blir väl inga större förändringar.. förlängd sjukskrivning nu när jag ska igång och arbetsträna antar jag. Jag har själv plockat bort en medicin så får se vad hon säger om det. Annars händer väl inte så mycket.
På eftermiddagen tänkte jag rida Eldas en sväng. Kanske tar på chambonen och lånar stora utebanan vid Loviseholm. Han var ju rätt stel och stretig sist. Jag har provat nytt bett två gånger och han verkar tycka det smakar gott, men är inte helt nöjd med det. Ska prova det andra mässingbettet, som jag tror är sämre, men han kanske föredrar. Det jag testat nu är ett smalare med fasta ringar, det andra är ett lite tjockare med lösa ringar. Så vi får se. Stretar han lika i morgon får jag nog se det som att han är allmänt stel, gillar han det tjockare så får jag väl använda det då, även om JAG vill ha det smalare. Men det är ju inte jag som bestämmer sånt. Har bara ridit på hackamore och slöridit sista veckorna med förkylning och skoning på g så det kanske inte är helt konstigt. Vi får se helt enkelt. Han verkar gilla smaken av mässing i alla fall, ser helt nöjd ut direkt efter tränsningen, bara det att han inte riktigt vill ta stöd på det. Men som sagt, kan ju faktiskt vara allmän stelhet också. Testar det andra i morgon, är han stretig tar jag hans älskade sötmalmsbett på lördag och ser hur det funkar.
Bett.. en hel vetenskap och jag älskar det!  

Nu står Pixie och skäller på mig så jag antar det är dags för sängen. Ny dag, nya äventyr i morgon. Får se hur ryggen gillar träningsvärken efter dagens pass med Micke. Ni borde verkligen unna er en tur! Jag har gett mamma och pappa varsin tur i julklapp, vi måste bara få ihop det schemamässigt.
Men som sagt.. sängen!

(Oh, jag och Eldas är anmälda till vår första brukstävling. Yaay! Kan bli roligt.. kan bli fullständig katastrof. Vi får väl se.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar