onsdag 7 maj 2014

Mästerkocken!

Idag slog jag till stort. Jag gjorde lax med ost och sen hasselbackspotatis till det. Ja herregud vad gott det var! Ganska enkelt också, fast potatisen tar ju lite tid. Vitlöksosten passade finfint till tzatzikin så inga vampyrer lär komma och hångla i natt i alla fall.









Det blev ingen ridlektion idag av rätt uppenbara orsaker. Ösregn! Ösregn hela j*a dagen. Vi skulle vara utomhus och ridbanan lär ju ha varit duktigt tung. Så det blir på måndag istället. Börjar bli lite pirrig inför tävling också, är ju mindre än 2 veckor kvar nu. Ihhh! Vi måste ut och köra med Eldas och se så han kan åka transport. Har inte åkt med honom sen han fick sina dampanfall, fast han stod snällt på väg hem utan mellanvägg så det går nog bra. 

Samtal med AF ja. Vi letar vidare. Ska skriva lite papper för att få pengar nästa vecka. Mina dagar hos FK är slut så då får man annan ersättning i 3 månader, sen kan man börja om igen. Den nya ersättningen borde inte bli sämre, hoppas jag! Den baseras på a-kassan, som jag är med i tack och lov. Är man bara med i alfakassan kan det nog bli kärvt. Jaja vi får se. Jag får väl svälta i 3 månader annars. 
Myndigheter är inte direkt snabba i svängarna. Jag är ju myndighetsmänniska men inte är vi lika sega? Eller?

Hepp, det var dagen. Ösregn.. mer regn.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar