torsdag 29 maj 2014

Julklappsutdelning

Idag var bästa mamma och pappa på besök. De hade fått en behandling hos Micke (sjukgymnast, naprapat osv) i julklapp. Det har inte riktigt passat med tider men nu så äntligen. De kom hit först och fick lax och färskpotatis. Laxen var i rullar med ost emellan. Mmmm gott! Tror det var godkänt i alla fall.

Sen åkte vi till Cissi och föräldrarna fick sin behandling. Pappa fick loss en hel del låsningar i överkroppen och mamma fick konstaterat snett bäcken som nog legat till grund för knäont som kommit och gått. Nu har dom uppgraderat sig lite kroppsligt så hoppas dom mår finfint nu, fast viss träningsvärk kommer nog uppstå.

Sen var jag tydligen slut för idag. Jag tog med mig två katter upp i sängen och tvärslocknade, vaknade vid 21 och har käkat lite och nu ska jag strax i säng igen.
Men det följer ju mitt invanda mönster: upp ett par dagar, den här gången i form av omåttlig irritation, sen djupdyker vi och sover. I morgon ska jag till AF på eftermiddagen och sen ska jag och Eldas på tur. Mamma följde förresten in i hästhagen idag, men tror nästan hon gillade Lilleman mest. Han försökte krypa upp i hennes knä. Lite synd att han är såpass liten, och jag är såpass tung. Halverar jag min vikt skulle jag ju kunna rida lite på honom eftersom min längd inte är så mycket att stoltsera med. Så banta.nu?

Hepp, ska strax kasta ut hundarna o sen sova. Oh måste komma ihåg att plantera om årets tomater och paprika jag fick idag också.

Nattinatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar