måndag 26 maj 2014

Tjurigt värre

Dagen har mest gått i irritationens tecken.. och tröttheten. Drygt när man känner att man inte riktigt har koll på måendet. 

Jag kom i alla fall iväg och kikade på Virres träning. Det var intressant. Instruktören hoppade upp en stund som synes (ja Virre står på marken), sen red Virre förstås men då hade mitt batteri sagt upp sig. Hursomhelst red hon riktigt bra och Titio fick jobba på ordentligt. Tuvalurv är fortfarande inte fräsch däremot. Den hästen är en riktig otursfågel. Hon är lätt den bästa hästen Virre har, så snygg, välriden och funkar till allt, men är småtrasig lite här och där. Inte alltid några markanta saker, men ofräsch liksom. Nu misstänkte Virre hovböld på gång. Så trist. Tur att hon har hästar på tillväxt så hon har något att satsa på ändå nu inför SM och allt. 

Eldas fick stå idag. Ingen katastrof med tanke på att han vaccinerades i fredags och ändå ska ta det lite lugnt. Men jag lär väl rida resten av veckan inför söndagens tävling. Kanske inte på torsdag när föräldrarna kommer dock. 

Nu är jag trött. Jag var faktiskt snäll och trevlig med Virre, kanske därför jag är trött. Nåja, mot nya äventyr.. först sömn. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar