onsdag 14 maj 2014

Lunchdate

Idag skulle Cissi luncha med Inger och de bjöd med mig. Så vi drog till Marieberg och käkade lite sallad. Inger hade med en bekant till henne också. Det var himla trevligt! Massa hästprat förstås. Jag tycker det är så intressant att lyssna när riktigt kunniga hästmänniskor pratar häst. Det blir ju på en annan nivå och man kan sitta och bara lära sig. Både Cissi och Inger håller på med western och det är ju en helt ny värld.

Efter det blev det besök på Jula så ny vindrutetorkare införskaffades till nya bilen. Sen åkte vi till flygplatsen här för att hämta upp Cissis son, med flickvän, som varit utomlands en vecka. Jag har ju aldrig varit på flygplatsen här, men tyvärr var större delen stängd så det var inte så mycket spännande att se.

Sen har jag bara slappat helt enkelt. I morgon blir det ridtur. Min rygg är helt okej, öm förstås där musklerna fått en smäll, men helt rörlig och så.

Planen ser ut såhär: I morgon lite längre tur i lugnt tempo. Öva tempoväxlingar, hitta vattenpölar att trava mellan, ta lite halter och backningar.
Fredag hoppa lite hinder igen. Hoppas få med Cissi så kanske inte Eldas springer hem om jag käkar grus igen haha. Ska försöka undvika det dock. Men vill gärna hoppa en gång till så jag inte blir rädd. Lördag kanske vi kan komma iväg till grusgropen och klättra lite. Kanske får med Cissi och Manny då också. Sen på lördag kväll ska Eldas duschas ordentligt och får sova inne sen inför söndagens tävling.

Det låter väl som en fin plan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar