torsdag 22 maj 2014

När ingen ridtur är lång nog

Jag är inne i sånt flyt med ridningen just nu. Allt känns så himla bra. Jag vill inte att ridturerna ska ta slut. Någon timme efter att jag hoppat av vill jag ut och rida igen. Som nu, kom hem för mindre än en timme sen men vill ut igen.

Idag hade vi med Cissi på Manny och Ella körde Harona. Alla skötte sig finfint. Jag har börjat kunna sitta ner i Eldas trav i kortare sträckor. När han lugnar sig och jobbar fint går det faktiskt att sitta, även om jag hamnar i en konstig bakåtlutande stolsits, men jag kan sitta i alla fall. Det blir bättre och bättre. Men galopp bjöd han inte på idag. Jag försökte ett par gången men han bara toklängde i traven. Det var ju ett tag sen vi galopperade nu, men det kommer tillbaka.

I morgon ska Eldas få vaccinationsspruta #2 så han får semester i helgen sen tar vi det lite lugnt i början av nästa vecka. Jag som redan vill rida.

Man får ta vara på känslan. Det kommer ju stunder då man verkligen inte vill dra på ridkläder och lämna huset. Men nu känns allt bara roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar