lördag 24 maj 2014

Plötsligt händer det

Ja ibland kan även en slö människa vara lite aktiv. Idag åkte jag till Cissi&Co och hjälpte till att bära lite saker. De ska renovera sin ladugård och behöver tömma den innan måndag då arbetet dras igång. På gamla gårdar, som dessutom gått i arv, blir det gärna en del saker samlat. Men jag är imponerad över hur långt de kommit. Jag kom inte dit förrän på eftermiddagen och då hade de redan burit ut alla stora, tunga saker. Det var Cissi, Daniel, Cissis son och hans tjej som slitit. När jag kom dit var det småsaker som skulle ut och sorteras så det var inte så tungt, mer småspring.

Men faktiskt är det mesta klart. Några grejer kvar, lite virke som ska flyttas så man kan skruva ner en mellanvägg, så det ser helt klart ut som ett möjligt projekt att få det klart i morgon. Jag var lite skeptisk eftersom det var en hel del saker, men de var flitiga idag.
På kvällen blev vi bjudna på gudagod mat. Grillat och potatissallad, så jättegott! Cissi är verkligen duktig i köket. Hon gör all mat själv från grunden och det blir riktigt gott.

Dagens gnäll handlar om mitt skoskav. Igår tänkte jag ta en liten tur med hundarna framåt kvällen när det svalkat av lite. Tänkte inte gå så långt så jag gav mig ut i foppatofflor. Den där lilla turen blev närmare 1.5 timme. Vi hamnade borta i grustaget och Zaxon badade lite i ankdammen. Hej skoskav! Barfota och lite småsvettig i foppatofflor är inte jättelyckat. Så vid sidan av foten har jag inget skinn kvar. Jag gick barfota halva vägen ungefär, lite småmysigt. Hundarna var nöjda i alla fall, ja jag också. Det här var vid 21 så det hade svalkat av rätt rejält och blåste lite. Jag har ju tänkt börja cykla till stallet och ville se så Zaxon orkar. Han är ju gammal ändå. Men jag kommer bara behöva ha dom i koppel en kort bit, sen är det liten grusväg så då får de vara lösa och kan ju bestämma tempot själva. Jag får väl promenera bitvis. Jag är rätt säker på att jag kommer vara mest trött dock. Sen får ju hundarna vila i 2-3 timmar medan jag rider och pysslar innan vi cyklar hemåt igen. Vi har väl 6-7 km enkel väg skulle jag tro. Bra motion.. men det lockar inte. Jag är ju lat ni vet. Ridning är enda motionen jag utövar med glädje, även om det är svettigt och jobbigt.

Hursomhelst.. snart dags att sova tror jag. Känns bra att ha gjort nåt vettigt idag, då sover man nog bra sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar