fredag 27 december 2013

När matten är borta dansar kattorna överallt

Hemkommen får julledigt hos föräldrarna. Jag tror att mina katter passat på att röja järnet. Det var som att vakna upp efter värsta fyllefesten och se förödelsen ungefär. Roliga djur.. not.

För det första tänkte jag vara snäll och ge dom god blötmat såhär vid jul. Så jag fyllde på ordentligt så det skulle räcka hela dagen. Det var väl fint? Jomenvisst.. katterna hetsåt tydligen så det slutade med tre katter med diarré. Det är inte helt härligt att rensa de kattlådorna sen. Några hade tryckt i sig såpass så två spyhögar hittades. Ännu härligare. Eller båda kanske var från Bebis. Han gör så ibland, hetsäter och kräks, sen äter lite till.
Trots tre kattlådor, alltså en var, tyckte någon att det var mysigare att bajsa bredvid. Det tyckte inte jag,
Bredvid matskålarna har det tydligen varit trångt också eftersom resten av det på bänken befann sig på golvet.
Sen var vattnet tydligen inte till full belåtenhet så de kryddade ena vattenskålen med en äggklocka. Varför vet jag nog inte riktigt.

Nu låter det som om de var själva en vecka, så var det naturligtvis inte men är man katt kan man ställa till kaos på kort tid tydligen.


Själv är jag nöjd ändå. En lugn jul. Fast jag är trött förstås.
Idag ska jag kräla iväg till optikern och kolla synen. Inser att något är fel när man inte kan läsa det som står på tv´n hos föräldrarna. Allt kisande har gett mig lite huvudvärk så jag ska iväg idag. Specsavers hade erbjudande om att man fick ett par gratis glasögon om man gjorde synundersökning där. Det gäller förstås enkelslipade glas och basicramar.. men ändå. Så komplicerat fel borde jag inte ha.

I morgon ska jag ut med Eldas igen. Jobba bort lite julmat. Apropå julmat fick jag med hur mycket som helst hemifrån som väntar i kylen på att portioneras om i små formar och hamna i frysen. Får ta tag i det sen.

Har ni haft en soft jul? Massa mat och mys? Hoppas det. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar