lördag 14 december 2013

Kan dom inte bara träffas och slå ihjäl varandra?

Idag på eftermiddagen skedde en skjutning mitt i centrala Örebro. Det var verkligen mitt i, på gågatorna vid shoppingstråket och mitt i julhandeln med massa folk ute. Den skjutne ramlade ihop utanför H&M.

Polisen tror det hör ihop med pågående gängkrig. För någon vecka sen sköts en man i Kumla, när han befann sig på en restaurang. Kanske var det hämnd idag?

Jag tycker hela gängkulturen är grottmänniskenivå rent allmänt, men det som gör mig riktigt förbannad är att de tar ut sitt groll på öppen gata, bland oskyldiga människor, barnfamiljer och alla som har oturen att befinna sig på den platsen. Att skjuta någon mitt i julrusningen på öppen gata, hur oansvarigt är inte det? Det är ju ren tur att inte en förlöpen kula träffade någon annan. Jag har alltid tänkt att det är en ljusskygg verksamhet där man bara läser om folk som hittas skjutna på nätterna, men nu sker det i dagsljus med massa vittnen. Hur vågar dom? Räknar de med att ingen ska våga vittna?

Om de nu ska vara i luven på varandra, kan de inte bara låna en stor, tom, lagerlokal där alla träffas och slår ihjäl varandra? Inga vapen, bara idioter som slår varandra. Last man standing, det gänget vann och får äran och en påse lussebullar. Varför fega och smyga runt med vapen och plocka en och en? Jag skulle väl också kunna gå på stan och skjuta någon i ryggen om jag ville, är det creddigt? Lös det man mot man.. eller ja. småpojke mot småpojke. Ge fan i att blanda in resten av samhället. De kan ordna ett eget hungergames eller en fightclub. Jag skiter ärligt talat i om de utrotar varandra så länge som ingen oskyldig drabbas. Kul för något barn som kanske bevittnade det hela och ska ha mardrömmar hela julen nu? Jävla idioter!


För min del är det strax dags att sova. Imorgon får jag och Eldas följa med Virre och fjording på äventyr. Det blir roligt! 
Jag har ett gnäll också. Varför är det så få russin i lussebullar som man köper? Det är dålig stil!

Ta hand om er allihop!

1 kommentar:

  1. Kunde inte sagt det bättre själv!Självsanering hade vart det absolut bästa!

    SvaraRadera