torsdag 12 december 2013

Logik enligt Hööks

Eldas har blivit broddad nu när det ju blev vinter ett par dagar. Den vintern försvann fort kan man ju säga. Jag kollade vädret och det ska vara plusgrader närmsta 10 dagarna så brodd känns överkurs. Men det är så jäkla drygt att pilla grus ur hålen sen och gängorna förstörs och allt. Så jag tänkte sätta i blindbrodd av modellen här ovanför. De sticker alltså inte upp nåt från skon men håller hålet fint och gängorna på plats.

Så.. jag tog en tur till Hööks. De säljer nämligen ett kit med brodd och verktyg och sånt. Däri finns ett gäng såna här brodd. Jag åkte dit och frågade om dom hade såna lösa..men nej se det hade dom inte. Inte visste dom var man kunde få tag på det heller.
Är det inte jävligt dumt att sälja ett set innehållandes 8 broddar och sen inte ha möjlighet att köpa till fler lösa? Logik på hög nivå.

Nu har jag beställt ett gäng som väl kommer till veckan så han får gå med brodd tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar