tisdag 3 december 2013

Månsterkatt är fortfarande borta, ont-i-magen-orolig

Min Månster har varit borta i över en vecka nu. Det börjar kännas lite som att något har hänt. Jo han har varit på äventyr någon vecka förut, men det är på sommaren när det är varmt. Nu är det inte varmt, det är kallt och blåsigt och jävligt. Han brukar komma in och käka och sova, men jag har inte sett röken av honom. Varje gång jag öppnar dörren hoppas jag att han ska vara där. Varje gång jag svänger in med bilen här hoppas jag han ska sitta på trappen och vänta.

Jag blir orolig och känner mig riktigt sorgsen. Man kan inte direkt gå ut och leta heller, är han i närheten kommer han alltid och följer efter oss, som en tredje hund. Så Månster.. kom hem!


Till något helt annat. Jag har i alla fall insett att det inte längre är jag som har problem med att leka tre. Jag är schysst, talar om när jag har planer med den ena och bjuder med den andra. Det återgäldas ALDRIG. JAg har inte en enda gång hört "du vi ska ut, ska du hänga med"? Det är när jag är med i planen från början som vi kan umgås tre. Eller när någon säger att de kommer vara på en plats typ 16, men det är de inte för och i efterhand ser man att de varit där vid en helt annan tid. Med den andra. Varför hitta på eller inte höra av sig om man ändrar? Kul att stå där och vänta på någon som aldrig dyket upp.

Jaja, det är väl helt enkelt så. En del fixar inte att vara tre. Då ska jag inte tvinga dom. Jag får sluta bjuda in till tresamhet också dårå. Fånigt visst, men varför ska jag vara den enda som bjuder till och försöker få en schysstare stämning? Så jag skiter i det. De får ha sin hemliga klubb ifred och jag slutar vara artig och försöka vara fredsmäklare. Om intresset inte finns från andra sidan..varför anstränga sig?

Tjejer alltså.. Såg ni så mycket bättre i lördags där Agnes berättade om att de varit ett stort tjejgäng som umgåtts i hur många år som helst och nästan från en dag till en annan blev hon helt utfryst? De slutade aldrig frysa ut henne. Tjejer kan vara så jävla vidriga ibland. Pojkar är oftast mer rättframma, de ryker ihop så är det klart sen. Tjejer går runt och snackar skit, fryser ut varandra, ska ha hemlisar så de blir speciella. Löjligt egentligen.

Ni vet de där vännerna man har ibland, där det bara är du som hör av sig? Den andra frågar aldrig, verkligen aldrig "du ska vi ses i morgon?" De tröttnar man på till slut. Ge och ta heter det ju. Ger man aldrig av sig själv får man skylla sig själv om man står där ensam ett tag. För om någon bättre får jobb, kanske måste flytta, kanske händer nåt annat.. ja då finns nog inte reserverna kvar och väntar och bara glatt hoppar in när det duger.

Åh jag vet. Jag borde sluta irritera mig. Borde sluta läsa bloggar för att få reda på att folk inte är helt ärliga, inte bryr sig. Jag borde sluta anstränga mig för människor som inte anstränger sig tillbaka. Så.. det börjar nu. Jag slutar jobba för en bättre relation och slutar bjuda till. Nu.


Kanske ska ta ett varv i mörkret och försöka ropa och se om herr Månster kommer hem. Ser ni en tjurig grå katt som typ bits om ni försöker lyfta honom så kan ni väl lämna hit honom?
Han är kastrerad så vet inte var han drar iväg ibland.

Nåväl- Ännu en dag till ända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar