torsdag 28 november 2013

Vad luktar värst: Bajs, spya eller bajsspya?

Happ. Hörde nyss en hulkande hund i köket. Zaxon var det såklart (eftersom han kräks 3 gånger så mycket som Pixie)
Kommer ut i köket och hittar en brun spya stor som en pizzatallrik ungefär. I denna bruna, härliga, sörja finns också några fina bajshögar av lite fastare konsistens. Jamen hurra för den!
Bara att hämta papper då. Lyckan slutar inte där..nejdå.. all denna bruna sörja runt skithögarna i spyan, är bajsslem. Tjockt slem, som brukar komma när hundar spyr, uppblandat med tuggad bajs. Inte bara att torka upp alltså, utan man får liksom jaga runt det lite med pappret.

Zaxon stod och inspekterade det hela och såg eländig ut. Jag tog djupa andetag och försökte undvika att andas, eller kräkas, i den härliga pölen av bajsspya.
Pixie har också kräkts bajs en gång, men hennes spya är ganska mycket mindre i omfång. Dessvärre la hon sin spya på en matta.

Nåja, allt är upptorkat, det är sprayat med luktborttagningsmedel speciellt för djurlukter och allt är frid och fröjd igen.

Så vad tror ni luktar värst? Färskt bajs, spya eller bajsspya? Kan inte svara på vilken sorts bajs det var då jag inte tänkte på att undersöka saken närmre. Det var brunt och luktade djävulskt. Hundbajs äter han inte så det var nog kattbajs eller kanske nåt gödselaktigt om de slängt ut nåt sånt på åkrarna nu. Tror det blir hundkorg på vid utevistelserna tills vi fått snö och is ute. Äckelhund!
Empatin är inte på topp. Om man kräks p.g.a. att man ätit en massa skit så får man skylla sig lite själv.

On another note.
Min Månsterkatt har inte varit hemma på ett par dagar och jag börjar bli orolig. Vore det sommar vore det inte konstigt för honom att vara hemifrån några dagar men nu är det ju kallt. Han brukar vilja sova inne nu. Han brukar följa med mig och hundarna när vi hämtar posten också. Bonden skrattar alltid åt oss när vi kommer allihop. Ja jag vet att ni utekattmotståndare också tänker "skyll dig själv" men det hjälper väl varken mig..eller Månster om han nu inte är på frivilligt äventyr.

Månster: dags att komma hem nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar