onsdag 20 november 2013

Migrändagen

Usch.. vaknade hyfsat i tid idag och hade ont i huvudet så jag vände mig om och försökte sova bort eländet. Det gick sämre och dagen har spenderats med migrän som sällskap. Jag får dunkande huvudvärk och skumma synrubbningar. Det är lite som om det skulle flyta runt genomskinliga geléklumpar i synfältet. Som tur är brukar det bara hålla i sig 1-2 dagar. Jag lider med de som ligger i flera dagar med eländet.

Ett gladare inslag i dagen är att mina nya stallskor kom idag. Eller stallskor, de blir nog allmänna fritidsskor. Det är den fina klassikern: allvädersstöveln. Jag hade lite rabatt på Ellos så jag passade på. De är ju totalt vattentäta och härligt fodrade. Eftersom mina vader är galet feta får jag ta en storlek större vilket innebär att det finns plats för raggsockor också sen när det behövs. De blir finfina att plaska runt i nu i vinter. De funkar inte att rida i dock pga kass sula men då har jag ju ridskorna. När de blir för kalla att rida i har jag stålhättade arbetsstövlar som faktiskt funkar utmärkt att rida i. 

I bakgrunden ser ni lilltrollet i sin lilla korg och mysiga huvtröja. Det var kallt idag ju. Jag glassar runt i min heta onepiece som ger mig gällivarehäng till knäna ungefär. Sexy mama!

Har sett att folk har biltrubbel också så kan skryta med att blåbäret startade direkt. Duktig bopel =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar