tisdag 5 november 2013

Hagforsvisit

Ja igår och idag har jag varit hos föräldrarna. Pappa försåg min bil med vinterdäck och mamma försedde mig med massa mat. Igår blev det favoritmaten här i världen, pappas älgskav och potatismos. Älgskav är så gott så man kan gråta. Idag trollade mamma ihop jättegod köttfärslimpa. Hundarna har också fått skav och köttfärslimpa så de kommer väl vara i matkoma flera dagar. Lite pinsamt är det ju att Zaxon, efter att han sprungit runt lite skrikandes av glädje, omedelbart sätter sig vid kylen och förväntar sig att få en korv. Han får det ju också visserligen. Pixie har inte riktigt lärt sig det där än, men Zaxon har ju haft 10 år på sig. 

Elvis (deras söta vovve) var pigg och glad. Han tröttnar dock ganska snabbt på Pixie och tycker nog att hon är lite onödig. 

Min supersnälla mamma gav mig en present också, en ny skrivare. Yay! Då slipper Jenny hjälpa mig skriva ut papper när det behövs. 

Sen fick jag en kartong favoritgodis också. Mamma brukar be tyska bekanta köpa med sig från Tyskland när de är här. Fast det är bara jag som tycker om dom. Jag får lägga i frysen och ta upp någon då och då, kan ju bli full om jag äter alla *s*. Nej men jag fattar inte varför folk inte gillar körsbärslikörgodisar. De är ju sjukt goda! Alltid blir de stackarna kvar sist i folks alladinaskar. Jag älskar dom däremot. 



I morgon ska jag till stallet. Fick hem en ny grimma till Eldas idag. Jag tänkte kanske spara på lädergrimma som fingrimma när man åker bort. Så han får en fin orange grimma med matchande grimskaft, bara för att jag just nu har dille på orange. Ett reflexschabrak kom också så vi syns ännu bättre. Fast vi syns nog ganska bra med neonorange schabrak som vi har nu också. Jag köpte ju alla 4 neonfärger när Catago hade sin serie Ice ute. Det var neonfärger i rosa, lila, grön och orange. Det orange missade jag att köpa när det begav sig så jag blev helt lycklig när jag hittade det begagnat. 

Men ja, stall i morgon. Kanske ska prova rida? Jag är ensam i stallet då så får testa hur han är att rida ut på själv. 

Åh! Jag hittade förresten en sele jag suktat efter i en hel evighet begagnad men i nyskick. Bra pris också och tjejen skickade den idag så den bör komma vilken dag som helst. Känns som julafton! Så bara den dyker upp ska vi ut på race. Då kanske vi kan ställa upp på tävling i vår om någon vänlig själ på plats lånar ut en vagn. 

Aja, mysiga dagar i värmland alltså. Nu blir det mysiga dagar i stallet framöver. Hoppas ni har det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar