tisdag 12 november 2013

Galopp!

Idag stod klättring i sandgropen på schemat. Eldas tyckte det var himla roligt och var taggad som få. Pebban och Evelina kom upp före vid ett tillfälle då jag försökte få Eldas att inte fuska dvs springa upp hela vägen. Jag höll och satt emot när han hävd sig upp för backen och plötsligt blev det galopp istället. Eldas är ju travare och galopperar inte så gärna när man rider, men vi fick till några språng där. Han gjorde samma sak ett par gånger så nu har jag galopperat på honom. Jag överlevde också.

Eldas trampade sig för inte så länge sen, ett hederligt balltramp. Så jag satte på honom boots fram. Dessvärre är de enda boots jag har ljunglila så nu är han så fin så. Tur jag inte rider en fux.

Annars gick det kanonbra att rida. Känns som vi lärt känna varandra rätt bra och jag vet vad han går för. Att klättra var jobbigt så han blev riktigt svettigt. Jag kan tänka mig att det fuktiga vädret inte direkt hjälpte saken.

I morgon får jag se om jag ska köra eller rida. Rida kanske.. så kör jag på torsdag. Sen är det clinic på lördag. Yay!

Jag fick genomgång av herr sjukgymnast idag också. Vi gick igenom höften ordentligt och sen kollade av axeln. Jag märkte ENORM skillnad när jag red sen efter att ha varit hos sjukgymnasten. Jag kunde trampa ner i båda stigbyglarna, kändes inte som jag satt snett utan jag kom ner i sadeln ordentligt. Det var som dag och natt helt enkelt.
Det är bara att fortsätta jobba med höfterna alltså. Jag ska få ett träningsprogram sen för att jobba med balans och att stärka upp kroppen ordentligt.

Men ridningen idag alltså.. sån sjuk skillnad. Det kändes så lätt på något sätt. inte tappade jag stigbyglarna i traven heller.

I morgon är en ny dag. Undrar om vi ska ta och kliva över bomarna i skogen kanske?

Nu: mat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar