onsdag 6 november 2013

På äventyr med Eldas

Idag var jag ock Eldas själva i stallet. När jag kom ut i hagen och ropade hej till hästarna kom han fram direkt från långt håll. På sista tiden har han varit lite småtjurig men idag verkade han riktigt glad över att hitta mig i hagen och kom fram direkt. Sånt värmer hjärtat. Gosegris! 
Linus, den nykomna hästen, stog helt själv och hängde inne i lösdriften. Självständig häst det där. 





Heeej, ska vi kramas?
Jag hade fått hem den nya grimman också. Den passade finfint och Eldas är ju en vacker häst som passar i allt. Svarta hästar är så tacksamma, de funkar i alla färger, speciellt skarpa färger. 


Vi var själva idag som sagt så jag tänkte testa rida ut på honom själv. Jag har ju haft sällskap hittills. Vi hade hackamore idag igen och det gick finfint. Han tar ju chanser och försöker skutta lite hit och dit när han blir "rädd" men han är väldigt lätt att övertala att gå framåt så det är inga problem. Han är ju inte sån som kastar sig hejdlöst och drar, han gör ett litet skutt eller stannar och trampar på stället.

Vi tänkte rida en spännande skogsstig men markägaren hade stängslat för där så man kom inte ut i skogen. Dåligt stil! Speciellt nu när det inte används som hage, då kunde de väl öppna till den stigen lite?
Istället hamnade vi på andra äventyr. Vi klättrade diken, gick lite nya vägar, hade väldans bråttom i traven, skutta över betongbommar och njöt i solen. Även om vi skrittade 80% av vägen var Eldas svettig när vi kom tillbaka. Det var ganska behaglig temperatur idag, ja och så fick han ju klättra en del.

Jag har hämtat nya selen idag. Den är SÅ fin! Jag gråter blod om den inte passar i morgon.

Soligt och fint idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar