torsdag 28 november 2013

I begagnatdjungeln

Evelina skulle ha varit till Ullared till helgen men det blev inställt. Tråkigt för henne och lite smått tråkigt för närmast sörjande som skickat med shoppinglista *s*

Nåja, i brist på annat hoppade jag ut i begagnatdjungeln. Folk säljer allt möjligt, förutom det jag vill ha förstås.
Jag har dock fyndat! 1 par Catago silverboots och ett fleecetäcke för 100 kr totalt. Det är inte illa.

Jag letar gummiboots till Eldas. Han trampade sig fram för inte så länge sen så skulle vilja ha boots, iallafall om man vet att det blir lite tempo. Jag har ett par jättefina ljungfärgade, men de är på gränsen till för stora för herrn.
Men boots finns inte direkt i överflöd begagnat. Man hittar miljarder olika benskydd, senskydd och annat att sätta på benen. Benlindor finns nog i triljarder, i alla färger. Men saker att sätta neråt hoven är inte lika populärt tydligen. De få jag hittat, som mest är i neopren, är i storlek full. Eldas är smalbening för att vara kallblod och drar bara medium/cob. Jag får leta vidare. Vore schysst att ha några i olika färger. Visst de finns på Hööks, men där kostar de 79 kr/par jämför det med Ullareds 29 kr/par. Rätt stor skillnad.
Någon som ska till Ullared och vill shoppa gummiboots? *s*

En annan sak man märker snabbt är hur fruktansvärt tråkig smak folk har. All utrustning är marinblå, mossgrön, brun, beige, vit eller svart. Är dom lite wild and crazy slänger dom in lite babyblått, äppelgrönt och kanske nåt rosa/lila.
Visst jag fattar att det kan vara svårt att slänga på cerise utrustning på en fux osv, men kom igen.. alla hästar kan ju ha någon rolig färg. Våga lev lite, ta ut svängarna.. satsa på ett turkost schabrak.. eller illrött på en skimmel kanske, eller varför inte orange? Såg en frieser en gång i helt orange utrustning. Satan vad fin den var!
Så jag då som vill ha ett turkost schabrak lär ju få leta ihjäl mig. Ponnysidan har ju lite roligare, men då är det just ponny.

Haha den dagen jag ska sälja av allt jag äger kommer jag aldrig få nåt sålt. Jag som mest har neonfärger och blingade saker. Jag kanske kan krympa allt så det passar ponny.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar