lördag 9 november 2013

Är huvudet dumt så får kroppen lida

I natt har jag inte alls mått bra. Jag har kallsvettats mängder. När jag gick upp kunde man se blöta fläckar på lakanen av all svett till och med. Mysigt..mmm..nej. Jag har inte feber så fattade inte riktigt vart det kom ifrån.
Jag har ont i kroppen, känner liksom obehagskänsla och huvudet är inte riktigt med i matchen.

Nu fick jag svaret på gåtan. Jag har glömt min kvällsmedicin, två dagar i rad. Hur lyckas man? Visst händer det att jag missar medicin ibland, men jag brukar märka det snabbt. Morgonmedicinen är värre att missa, om man utgår från mående. Jag blir sjösjuk liksom. Jag mår illa, det blixtrar i huvudet, susar och jag blir yr. Jag äter de högre doserna på morgonen plus en medicin tas bara på morgonen så det är väl mer kännbart. På kvällen tar jag små doser och levaxin äts bara på kvällen. Igår kände jag inget särskilt, men i natt och nu på morgonen mår jag apa verkligen.
Dessvärre kan man inte äta ikapp, jag kan inte ta kvällsmedicin nu och sen igen på kvällen. Morgonmedicin är ju lite enklare, den kan man ta senare på dagen om det behövs.

Så, jag kommer nog spendera dagen med att kallsvettas och ha ont i kroppen. Planen var att rida och försöka klura dit svängeln på vagnen så jag kunde köra med nya selen i morgon, men planen får nog ändras. Jag får acceptera att ligga och skaka och svettas idag helt enkelt.

Otäckt att medicin kan påverka kroppen så mycket så snabbt. Man undrar ju vad i helsicke man stoppar i sig egentligen. Att jiddra med hjärnan på det sättet är nog inte nyttigt i längden. Å andra sidan är väl inte kraftig ångest så himla nyttigt för kroppen heller.
Aja, idag hittas jag hemma, svettandes och skakandes. Imorgon återfinns jag i stallet igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar