söndag 20 april 2014

Vi är trötta klubben

Jag och hundarna är helt slut efter sista dagarnas tumult. Idag har vi bara sovit och sovit, allihop. Pixie fick ett fraggelryck ute förut och Zaxon fick lekattack inne, men förutom det har vi bara slöat.

Zaxons sår ser ok ut. Det är rosa och fint, inte så jättemycket var och äckel. Han kommer få hudflikar som hänger löst, men det är väl inte hela världen. Huvudsaken är att det läker och han mår bra.

Blev inget stall idag, vädret var härligt men orken fanns helt enkelt inte. Hoppas på lite mer energi i morgon. Hundarna får stanna hemma tills Zaxons sår är läkt så han inte får in massa skit i det. Han ska äta antibiotika 2-4 dagar till. Jag tror A-filen hjälper dock för jag har inte sett att han varit dålig i magen något, ändå får han hästdoser. Normal dos är 2 tabletter per 45 kilo. Zaxon väger 36 kilo och får 3 tabletter. Veterinären sa att de kanske skulle ifrågasätta dosen på apoteket men att den stämmer. De sa inget på apoteket heller.. vad vet de.. min hund kanske väger 80 kilo liksom.

Jaja det var vår påskhelg. Härliga tider. Tur att jag inte firar högtider, då hade jag nog blivit lite ledsen.
Gubben är 11 år och har hyfsad sårskada. Ändå tar han en spontan lekstund med dragkamp och lite hopp och skutt. Gullgubbe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar